Marca vinde jucaria

Marca vinde jucaria

90% din jucariile cumparate de la Diverta sunt branduri celebre.

"Daca marca nu le spune nimic, copiii nu-si vor dori jucaria nici in ruptul capului.”

Strategia pare sa fie simpla pentru Ligia Zaharia, directorul de marketing al retelei de jucarii a lantului Diverta: prezenta celor mai tari nume din industria jucariilor, precum si a personajelor in voga din desenele animate pe rafturile magazinului va aduce cu siguranta incasari mai mari.

Cifrele pe care managerul le inainteaza creeaza o imagine a copilului modern, complet diferita fata de ceea ce ne-am fi asteptat: circa 80-90% din jucariile vandute de Diverta sunt marci celebre si mult mai scumpe decat jucariile obisnuite.

„Brandul inseamna aproape totul pentru copii, nu-i poti pacali cu o jucarie frumoasa daca nu-i recunosc marca. Si sunt la curent cu tot ce se poarta”, spune Ligia Zaharia.

Lego, din nou la putere

Ce se poarta, de fapt? „Jucariile „fashion office” in primul rand”, spune directorul de marketing al lantului Diverta. In traducere, jucariile asortate: pixul de o anumita culoare sau forma trebuie sa mearga perfect cu penarul, cu cana si chiar cu casuta papusii.

Papusile Barbie sau Spiderman nu si-au pierdut din atractivitate, insa sunt frecvent depasite la incasari de Scooby Doo, pentru ca vanzarile de jucarii sunt puternic influentate de serialele de desene animate.

Un succes de proportii il inregistreaza in ultimul timp jucariile de tip „Lego”, jucarii creativ-educationale care impaca cel mai bine dorintele parintilor si ale copiilor.

La capitolul marci celebre, „pe val” sunt Tomy, K’nex si Lego. Lantul de magazine lucreaza si cu producatori locali, insa incasarile pentru aceste produse nu sunt semnificative.

Bugetul pentru jucarii: 15 euro anual

In pofida faptului ca o familie a cheltuit anul trecut, in medie, doar 15 euro pe jucarii, ponderea vanzarilor de astfel de produse din Romania este in crestere.

„Uitati-va la raionul de jucarii al oricarui mare lant de retail. Ponderea acestor produse creste in fiecare zi. Frecventa achizitiei de jucarii este in unele cazuri mai mare decat la carte”, spune Ligia Zaharia.

Pentru urmatoarele 12 luni, Diverta si-a propus sa comercializeze game noi de produse, astfel ca din toamna acestui an vor aparea pe rafturile magazinelor Diverta si celebrele jucarii din plus de la Sigikid, apreciate de parinti pentru ca sunt fabricate din materiale nontoxice.

Buget

Cumparam mai putine jucarii decat est-europenii

Ponderea vanzarilor de jucarii din Romania va creste in acest an de la 9% la 10% din valoarea pietei la nivel est-european, estimata la 620 milioane de euro, a declarat directorul de marketing al retelei de jucarii a lantului Diverta, Ligia Zaharia.

In timp ce romanii au cheltuit anul trecut doar 15 euro pe jucarii, slovacii, cehii sau maghiarii au dat in medie 50 de euro pe astfel de produse, la nivelul anului 2003.

„Piata romaneasca de jucarii incepe sa creasca, iar aderarea la UE a favorizat aceasta evolutie. Estimam ca, in medie, anul acesta, un copil din Romania va primi jucarii in valoare de 20 de euro”, a mai spus Zaharia.

In reteaua Diverta, vanzarile de jucarii reprezinta circa 4% din total vanzari, iar restul sunt impartite intre segmentele de carte, IT, papetarie si media.

Lantul de magazine Diverta face parte din RTC Holding, unul dintre cele mai mari grupuri de retail si distributie din Romania, care cuprinde opt divizii de business, precum ProCA (distributie IT), Sistec-SBsol (software), Proffice (produse de birou), Rimobi (real estate), TCE (logistica), Flaro (productie) si Rafar (fashion).

Ne puteți urmări și pe Google News