Primul magazin de acest fel a fost inaugurat anul trecut de către compania Amazon, iar de atunci au apărut tot mai multe magazine care au decis să adopte acest sistem. Analiștii sunt de părere că magazinele online reprezintă o concurență serioasă pentru magazinele tradiționale.

Amazon a deschis la Seattle în ianuarie anul trecut primul magazin automat, iar procesul este destul de simplu. Cumpărătorul se autentifică la intrare cu un cont de utilizator. Apoi, datorită unui sistem de camere şi senzori, magazinul ştie când cumpărătorul ridică un produs doar ca să se uite la el şi când îl cumpără. La plecare, suma datorată i se scade din cont, scrie Știrileprotv.

Acest concept a fost un real succes, aşa că Amazon a deschis încă opt asemenea magazine în Seattle, Chicago şi San Francisco. Potrivit datelor furnizate de companie, acestea au vânzări duble decât un magazin obişnuit, iar o explicaţie plauzibilă este timpul pe care oamenii îl salvează.

Analista Mark Mahaney, a delcarat că „Revelaţia nu vine când intri şi ieşi afară din magazin. Vine când eşti într-un alt magazin, o farmacie sau o alimentară mică, şi după ce ţi-au luat ce vrei trebuie să stai la coadă să plăteşti.”

Ideea a fost atât de bună încât mai multe Start-up-uri au dezvoltat tehnologii care fac acelaşi lucru şi le oferă lanţurilor mari de magazine. Unul numit AiFi susţine că a semnat contracte cu lanţurile Carrefour din Franţa şi Zabka din Polonia. Altele negociază cu retaileri din Statele Unite şi alte părţi ale lumii.

Oricât ar suna de bine, există însă şi oameni care se tem că această tehnologie le invadează intimitatea. De aceea, companiile de acest gen caută soluţii diferite de recunoaşterea facială.

În afară de Amazon, alte două companii au deschis magazine fără case de marcat la San Francisco anul trecut. Sunt experimentale deocamdată, dar analiştii se aşteaptă la o creştere exponenţială în următorii ani.

 

 

Te-ar putea interesa și: