Obiectul aflat în centrul unei dispute legale de ani buni este un tablou de Sandro Botticelli, estimat la cel puțin 10 milioane de dolari. Acesta este declarat dispărut, unul dintre coproprietari neputându-l localiza, potrivit unui raport din The Guardian.
„Madonna și copilul” (1485) este atribuit studioului maestrului renascentist italian Alessandro Filipepi, numit și Sandro Botticelli și a intrat în atenția lumii artei pentru prima dată în 2007, când lucrarea urma să fie inclusă într-o expoziție la fosta galerie Salander-O'Reilly din cartierul Upper East Side din New York. Cu câteva zile însă înainte de vernisajul expoziției, polițiștii federali au făcut percheziții în galerie, ca parte a unei anchete de fraudă asupra proprietarului galeriei, Larry Salander, care a declarat recent faliment.
Au trecut șapte ani până când doi judecători din New York au decis în 2014, în fața instanței de faliment, că pictura de Botticelli aparținea unei entități numite Kraken Investments, care ar fi “împrumutat” lucrarea galeriei pentru o expoziție. Așadar, lucrarea nu făcea parte din inventarul galeriei, ceea ce însemna că tranzacționarea ei ajuta la plata creditorilor personali ai proprietarului Salander. În același an, Ronald Fuhrer, consilier al Kraken, a declarat pentru Artnet News că a recuperat pictura pentru Kraken.
Recent, o nouă serie de documente obținute de EIC (Rețeaua Europeană de colaborare pentru investigații) în colaborare cu publicația Guardian’s Observer, oferă o nouă perspectivă despre cine se află în spatele Kraken Investments. Documentele, care se referă la o altă companie numită La Hougue, spun că proprietarii Kraken sunt John Dick II și Tanya Dick-Stock, copiii omului de afaceri canadian John Dick, care locuiește pe insula Jersey din anii 1980.
Tanya Dick-Stock a declarat că nu știa că numele ei era folosit în legătură cu această entitate, Kraken, și drept urmare și-a dat în judecată tatăl pentru presupusa fraudă legată de folosirea numelui familiei. "Tanya simte că identitatea ei a fost furată și folosită în scopuri nefaste", a declarat pentru Guardian un purtător de cuvânt al lui Dick-Stock. „Pictura lui Botticelli a fost dobândită fără știrea sau consimțământul ei”.
Același purtător de cuvânt a adăugat: „Nu, nu știm ce i s-a întâmplat sau cine deține tabloul, dar intenționăm să dedicăm resurse și energie pentru a afla”.
Așadar, interesele în lumea artei de mare valoare rămân foarte mari, sumele vehiculate sunt uriașe, și de multe ori ascund povești de viață complicate.