Lucrările de pe Autostrada Sibiu-Pitești se apropie de finalizare. Șoferii de TIR au o mare îngrijorare

Lucrările de pe Autostrada Sibiu-Pitești se apropie de finalizare. Șoferii de TIR au o mare îngrijorare Sursa: Arhiva EVZ

Au fost surprinse noi imagini, cu drona, de pe șantierul al primului lot al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești. Este vorba de cel dintre Boița și Șelimbăr. Fotografiile au arătat cât de mult au avansat și care este stadiul lucrărilor pe TransCarpați.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat, pe 1 octombrie, că stadiul lucrărilor executate de  compania PORR pe primul tronson al A1 Sibiu – Pitești a ajuns la 86,5%. Acest lucru le oferă șoferilor speranțe că termenul avansat de 1 decembrie, pentru ca secțiunea dintre Șelimbăr și Boița să fie dată circulației, are mari șanse să devină realitate. Totuși, în contractul semnat data pentru darea în folosință este 23 aprilie 2023.

Din filmările realizate până acum pe Lotul 1 Sibiu Pitești al A1 se observă progresele destul de mari. Acest lucru arată cât de mult s-a muncit în ultimele 13 luni și cât de puțin a mai rămas de făcut. Este vorba de spații de servicii, rigole, precum și alte lucrări care nu încurcă circulația. Așadar, proiectul se apropie de final.

Progrese remarcabile, dar și trafic infernal în zona Șelimbăr

Mobilizarea pe șantier este evidentă, peisajul acestui lot se schimbă complet de la o săptămână la alta. Un exemplu în acest sens este giratoriul de la Boița unde se lucrează la montarea sistemelor de protecție și siguranță. În plus, muncitorii finaliezează, acolo, șanțurilor de evacuare a apelor pluviale. În filmările cu drona se mai pot observa și alte detalii, cum ar fi faptul că s-a realizat joncțiunea între lotul 1 și centura Sibiului, existând astfel o continuitate.

Ne puteți urmări și pe Google News

De asemenea, în această perioadă la Viaductul Tălmăcel se așterne asfalt pe sensul Boița, iar lucrările la terasamentele din apropierea culeii dinspre Tălmaciu se apropie de finalizare. În același timp, la Viaductul Tălmaciu se mai lucrează la umplerea terasamentului de la culeea dinspre Boița, dar și la podul peste râul Sadu. Ulterior, se vor execută marcajele pe calea spre Sibiu.

„La podul peste Valea Saratii se turna betonul la sistemul de dilatare pe firul Sibiu, iar la Podul de Valea Tocilelor se făceau pregătiri pentru montarea sistemelor de dilatare pe firul Boița. În cel mai fierbinte loc al acestui lot, viitorul nod rutier Șelimbăr se lucrează intens la finalizarea bretelei de acces dinspre Sibiu cât și la finalizarea lucrărilor la terasamentele din viitorul sens Mohu!”, a explicat Adrian Ioan Gica, cameramanul care filmează periodic starea lucrărilor.

Probleme semnalate de șoferii de TIR

Două zile mai târziu Gica a revenit în zona de la Șelimbăr. El a observat, acolo, cu uimire cât de mult se schimbase peisajul în acest scurt răstimp. „În zona joncțiunii a fost așternut balastul stabilizat și a fost aplicată și amorsa. La fel și pe breteaua ce va asigura accesul la sensul spre Mohu. Se lucrează susținut la finalizarea canalelor colectoare ce vor asigura evacuarea apelor pluviale! Au fost demarate lucrările și la cealaltă jumătate a viitorului sens Mohu”, a mai remarcat Adrian Ioan Gica.

În acest context, participanții la trafic și-au exprimat speranța că până în luna decembrie, traficul în zonă se va mai domoli, având în vedere că în imagini se observă lungimea cozilor de mașini. Traficul este îngreunat pentru că sunt autovehicule care vin de pe autostrada cu două benzi și ajung pe o șosea cu o singură bandă.  Cel mai probabil, odată cu finalizarea primului lot, circulația în zonă va fi fluidizată, pentru că la fel ca la Boița, mulți vor alege să circule pe noua bucată din Autostrada Sibiu Pitești.

Cu toate acestea, șoferii de TIR trag un semnal de alarmă referitor la curba prea strâmtă de la intrarea dinspre Sibiu spre Șelimbăr: „E cu dichis și incomod! În secolul XXI să nu facem chiar la limita minimă! În trafic trebuie totul proiectat cu un pic de rezervă, pentru orice eventualitate... Se putea schimba ușor unghiul curburii cu trei - patru metri, ar fi fost mai confortabil!”, și-au exprimat aceștia îngrijorarea.