Lucian Bode a fost învins de șeful Consiliului Județean Brașov, Ioan Pintea a rămas la conducerea CFR SA
- Daniela Popescu
- 14 august 2020, 15:58
Lucian Bode a fost învins de șeful Consiliului Județean Brașov, Ioan Pintea a rămas la conducerea CFR SA. Conform informațiilor obținute de puterea.ro acesta trebuia să fie înlocuit. Mandatul i-a fost prelungit cu încă patru luni. Se pare că prietenia lui Ioan Pintea cu Adrian Veștea, Președintele Consiliului Județean, și influența acestuia pe lângă Ludovic Orban a făcut ca membrii Consiliul de Administrație al CFR SA să nu mai țină cont de dorința Ministrului Transporturilor, Comunicațiilor și Infrastructurii, Lucian Bode.
Consiliul de Administrație al CFR SA - președintele Gabriel Pop și membrii Stefania Ferencz, Bogdan Ilea, Laura Gîrlă și Mihaela Mocanu -, a decis prelungirea cu încă patru luni de zile a mandatului lui Ioan Pintea la conducerea CFR SA.
Numai că, prelungirea mandatului lui Pintea este surprinzătoare și a generat un scandal fără precedent la vârful PNL. Ministrul Transporturilor, Comunicațiilor și Infrastructurii, Lucian Bode, a decis ca, din 15 august 2020, actualul director general de la CFR Marfă, Traian Preoteasa, să preia conducerea companiei CFR SA, urmând ca Ioan Pintea să ocupe o altă funcție în companie sau să revină la Regionala CFR Brașov, de unde venise.
Numai că, Ioan Pintea nu a fost de acord cu propunerea ministrului Lucian Bode, și l-a anunțat imediat pe Adrian Veștea, președintele Consiliului Județean Brașov, cu care este în relații foarte bune spune puterea.ro.
Veștea a sărit ca ars la auzul acestei mutări, și fiind prieten la cataramă cu premierul Ludovic Orban l-a sunat pe acesta. Rezultatul s-a concretizat imediat, și astfel Ioan Pintea a rămas la conducerea CFR SA, iar Lucian Bode a rămas cu ochii-n soare, iar prietenul său, Traian Preoteasa, a făcut stânga-mprejur, adică a rămas la CFR Marfă.
În plus, Veștea este foarte fericit că, prin rămânerea lui Pintea la șefia CFR SA a primit garanții că se va face linia de cale ferată spre Ghimbav.
Cum PSD intenționează să introducă moțiunea de cenzură, fiind mari șanse ca aceasta să treacă, conform cu ceea ce ne-am obișnuit deja, funcțiile din companiile statului sunt date politic, Ioan Pintea este posibil să nu își termine madatul la termen și nici linia de cale ferata spre Ghimbav să fie realizată.
Să sperăm că proiectele de infrastructură feroviară vor fi accelerate, multe dintre acestea fiind întârziate, în actualul madat. Spre exemplu, linia care leagă aeroportul Otopeni de București, și care ar fi trebui să fie gata până la începerea Campionatului European 2020, nu este nici acum gata. Aceasta, odată intrată în exploatare, vom vedea când, ar putea degreva foarte mult traficul din zona de nord, mulți oameni urmând să folosească această legătură pentru a intra sau pleca di Capitala României.