Acţiunile producătorului american de avioane Boeing au înregistrat o cădere la bursă în contextul prăbușirii unei aeronave de pasageri în China. Cădere acțiunilor a avut loc în condițiile în care aparatul prăbușit în munții Chinei avea o vechime de doar șase ani. Aceleași probleme, la bursă, le-au înregistrat și furnizorii companiei americane
După accidentul aviatic din China, în care a fost implicată o aeronavă Boeing 737-800, acțiunile producătorului american Boeing a scăzut la bursa de valori. În urma accidentului, presa de stat chineză a anunțat că operatorul aerian China Eastern Airlines a consemnat la sol întreaga sa flotă de aeronave 737-800. Operatorul China Eastern Airlines, deține, conform informațiilor publice un număr de 109 astfel de avioane produse de Boeing.
Acţiunile Boeing au scăzut cu 4,5% la bursa de valori, în timp ce titlurile ADR listate în SUA ale companiei aeriene chineze au scăzut cu aproximativ 9%. Titlurile furnizorilor de piese Spirit AeroSystems Holdings, Hexcel şi Triumph Group au înregistrat pierderi cuprinse între 1% şi 4%.
De asemenea, acţiunile furnizorilor, General Electric au scăzut cu aproximativ 1%, iar titlurile Safran, companie listată în Franţa, au coborât cu 3%. Aceste două companii sunt cele care produc, în asociere, motoarele CFM cu care sunt echipate aceste aeronave Boeing.
Modelul de Boeing 737-800, implicat în accidentul de luni, din China, are o capacitate maximă de 189 de locuri. Acesta este echipat cu un motor CFM-56, potrivit site-ului Boeing. În acest moment, din informațiile existente nu este foarte clar dacă aeronava care s-a prăbușit ar fi fost echipată cu acest motor. De altfel, companiile aeriene sunt libere să aleagă motoarele cu care își dotează aeronavele și de la alți furnizori.
Cum vor fi afectate afacerile Boeing în China
Modelul care s-a prăbușit, este un predecesor al unui alt model Boeing, 737 MAX, care aşteaptă aprobarea din partea autorităţilor de reglementare in China. Boeing s-a orientat spre piața de aviație asiatică deoarece este cea mai mare din lume.
Analiștii cred, însă, că acest accident, din China, soldat cu 132 de morți, nu ar trebui să afecteze din punct de vedere tehnic recertificarea modelului MAX în China. Este drept că acest avion a fost blocat vreme de trei ani de autoritățile de la Beijing, după cele două accidente mortale din Indonezia şi Etiopia.
Analiștii nu au exclus, însă, ca autoritățile chineze folosească accidentul ca scuză pentru a întârzia și mai mult aprobarea.
Accidentul aviatic din sudul Chinei
Aeronava Boeing 737 – 800, operată de compania China Eastern Airlines, cu 132 de persoane la bord, s-a prăbuşit în munţii din sudul Chinei. Conform informațiilor furnizate de autorități, avionul s-a zdrobit de sol după o coborâre bruscă de la altitudinea de croazieră. În urma acestui accident s-a produs un incendiu de pădure în zona respectivă.
Presa de stat chineză a relatat că salvatorii trimiși în căutare nu au găsit niciun supravieţuitor.
Cauza accidentului nu este cunoscută încă, dar reprezentanții Boeing lucrează pentru a colecta mai multe informaţii. FlightRadar 24 a spus că avionul implicat în accident are şase ani.