Locul de parcare, un lux în noile complexuri rezidenţiale

Locul de parcare, un lux în noile complexuri rezidenţiale

Dacă preţul caselor din Capitală a scăzut cu până la 30%, cel al parcărilor a rămas neschimbat în cele mai multe cazuri. Posesorii de autoturisme trebuie să plătească între 5.000 şi 20.000 de euro/loc.

Apartamentele noi s-au ieftinit cu până la 30%, maşinile s-au ieftinit şi ele substanţial, dar locurile de parcare din noile ansambluri rezidenţiale au rămas în continuare la mare preţ.

Clienţii care vor să aibă unde să-şi parcheze maşina seară de seară plătesc pentru un loc suprateran un tarif începând de la 5.000 de euro. Pentru garajele subterane, costurile de achiziţie depăşesc preţul unui automobil de clasă medie, ajungând până la 15.000 şi chiar 20.000 de euro.

Dezvoltatorii imobiliari spun că locul de parcare este opţional, la fel ca boxa, motiv pentru care nu a beneficiat de acelaşi regim de reduceri ca locuinţa. Agenţii imobiliari susţin însă că lipsa spaţiilor de parcare din Capitală determină cea mai mare parte a clienţilor să-şi asigure un loc de parcare, fie la momentul achiziţiei, fie ulterior.

Ne puteți urmări și pe Google News

Pentru locurile rămase nevândute, unii dezvoltatori au pus o taxă de închiriere care porneşte de la 40 de euro/lună şi ajunge la 90-100 de euro/lună.

Mai scump decât maşina

Dacă, în unele cazuri, parcarea s-a ieftinit cu câteva procente faţă de perioada 2007-2008 sau a fost oferită drept bonus la achiziţie, în alte cazuri preţurile au rămas constante, chiar dacă unităţile locative se vând la tarife mai mici.

Este cazul complexului Obor Towers, din Capitală. Deşi preţurile pe metru pătrat au scăzut de la 1.450 de euro la 1.100 de euro, locul de parcare costă tot 15.000 de euro plus TVA. „Dacă cineva îşi doreşte într-adevăr un apartament în Obor Towers şi se pune problema locului de parcare ca unic dezavantaj, atunci, cu siguranţă, clientul va putea participa la o negociere pe acest subiect. Noi am căutat să reducem la minimum posibil preţul locuinţei şi avem clienţi care şi-au propus să-şi cumpere locul de parcare în timp, după un an sau doi”, susţine Hai Solomon, dezvoltatorul proiectului Obor Towers.

Preţul parcării a rămas neschimbat şi la alte complexuri, cum sunt MyDream, din Pipera - 10.500 de euro plus TVA, pentru locuri doar în subteran, sau Evocasa Armonia, din Titan, unde tarifele sunt de 6.000 de euro plus TVA pentru locurile exterioare şi 11.000 de euro plus TVA pentru cele subterane.

Promoţii de până la 20%

Sunt şi cazuri în care parcările au preţuri promoţionale. Compania Be Igloo, de exemplu, care vinde apartamente de la dezvoltatori, dă parcările din ansamblul Ten Blocks la preţuri reduse cu 20%. Astfel, un loc suprateran costă 4.000 de euro plus TVA, iar unul subteran - 8.000 de euro plus TVA.

„În general, ofertele sunt făcute după dorinţele exprimate de clienţi şi am observat că aceştia nu consideră locul de parcare o necesitate. Acolo unde a fost cazul, preţul acestuia s-a negociat uşor”, afirmă Nimrod Zvik, director de marketing Be Igloo.

Ieftinirea apartamentelor, o strategie de marketing

Specialiştii din domeniu avertizează cumpărătorii să se informeze cu atenţie asupra preţurilor pe care le au aceste facilităţi, cum este parcarea, boxa sau terasa.

„Reducerile de preţ efectuate la apartamente constituie o strategie de marke ting, ca să atragă clienţii. Restul componentelor, care sunt opţionale, şi-au păstrat în cele mai multe cazuri preţurile iniţiale”, explică Ionuţ Nicolescu, managing partner Coldwell Banker.

„Noi am căutat să reducem preţul locuinţei. Avem clienţi care vor să cumpere locul de parcare în timp.“, HAI SOLOMON, dezvoltator imobiliar

NORME

Un loc de parcare pentru 100 mp construiţi

Potrivit normelor impuse de municipalitate, în cazul imobilelor cu locuinţe, constructorul trebuie să asigure cel puţin un loc de parcare pentru o unitate locativă a cărei suprafaţă construită desfăşurată brută este mai mică de 100 mp. În cazul în care se depăşeşte această suprafaţă, constructorul este obligat să asigure două locuri de parcare.

Astfel, multe dintre complexurile lansate pe piaţă în 2006-2007, care au apartamente cu suprafeţe foarte mari, au şi un număr de locuri de parcare aproape dublu faţă de cel al locuinţelor.

La polul opus se află imobilele cu apartamente mai mici, dar şi cele ale căror planuri s-au modificat pe parcurs. Astfel, cumpărătorii pot avea surpriza ca numărul locurilor de parcare să fie la jumătate faţă de cel al apartamentelor.