Mercedes-Benz şi Audi se pregătesc să lanseze versiuni ale celebrelor modele Clasa S şi A8 echipate cu motoare în patru cilindri. Pentru conformitate, trebuie spus că Audi va dota limuzina A8 cu un sistem hibrid – propulsor cu ardere internă pe benzină plus unitate electrică.

BMW, puţin "incomodat" de tradiţia sportivă pe care a cultivat-o cu mare grijă, e, în acelaşi timp, mai circumspect şi mai radical decât marii săi rivali.

Producătorul bavarez nu va oferi în viitorul apropiat nicio versiune Seria 7 cu motor sub şase cilindri, dar asta numai pentru că, la un moment dat, nu peste mult timp, va lansa o limuzină 100% electrică.

De altfel, BMW comercializează, în prezent, o limuzină Seria 7 cu sistem de proulsie hibird, dar combinaţia de motor V8 pe benzină de patru litri (450 CP) şi "motoraş" electric (20 CP) poate trece drept manifest ecologic în aceeaşi măsură în care orice maşină cu siglă rotundă alb-albastră poate fi considerată ieftină.
Clasa S deschide balul. Chiar la anul

Primul sosit la întâlnirea cu clientela de soi preocupată de soarta planetei este Mercedes-Benz. Producătorul limuzinei considerate de mulţi drept modelul de referinţă al acestui segment va lansa, în prima parte a anului viitor, cea mai ecologică (dar şi cea mai blajină) versiune Clasa S.

Dotată cu un motor turbodiesel de 2.1 litri, cu numai patru cilindri, Mercedes-Benz S 250 CDI va avea un consum mediu oficial de 5,7 l/100 km şi va emite 149 de grame de dioxid de carbon pe kilometru.

Limuzina germană va fi primul autoturism din clasa ei cu un consum de nici 6 l/100 km şi emisii sub 150 de grame CO2/km.

Şoferul unui Mercedes-Benz S 250 CDI va avea la dispoziţie "numai" 204 cai-putere, care vor putea propulsa maşina de la zero la 100 km/h în 8,2 secunde.

Performanţa, remarcabilă pentru marea majoritate a şoferilor, este, totuşi, evident sub standardele obişnuite ale unui astfel de model.

Spre comparaţie, o limuzină Clasa S pregătită de AMG, tunerul oficial Mercedes-Benz, realizează acelaşi sprint în 4,4 secunde. E drept, şi poluează de două ori mai mult.

Oficialii Mercedes-Benz sunt siguri că abordarea lor va atrage îndeajuns de mulţi clienţi interesaţi de amprenta poluantă pe care o lasă în urma lor, astfel ca proiectul să merite efortul.

Mercedes-Benz a stabilit deja preţul pe care îl vrea pentru limuzina cu motor ca de model compact japonez (Mazda3 deţine un turbodiesel de 2.2 litri şi 185 CP): 74.896 de euro cu TVA inclusă (la dealerii mărcii din România).
Urmează A8. În 2012

Şi Audi se pregăteşte de o mică năzbâtie.

Poate pentru că nu voia să se spună că doar îşi copiază rivalul, poate fiindcă are dreptate atunci când susţine că, lăsate de capul lor, motoarele astea mici au darul să compromită performanţa (cine s-ar fi gândit!?!), producătorul din Ingolstadt este hotărât să sprijine unitatea cu patru cilindri cu una electrică.

În 2012, când va fi pusă în vânzare, versiunea Audi A8 cu cel mai mic motor va fi, de fapt, una hibridă.

Unitatea cu patru cilindri (pe benzină, în acest caz) va fi conectată la un motor electric. Împreună, cele două ar trebui să ofere, aşa cum susţine Audi, un oarecare nivel de performanţă – necesar în acest segment.

Deocamdată, datele tehnice pentru viitorul A8 hibrid nu sunt disponibile, astfel încât aprecierile trebuie reportate pentru o dată ulterioară.
Seria 7 trece la propulsia electrică

La capitolul motoare clasice, cu ardere internă, BMW a adoptat o soluţie care nu prea are cum să deranjeze: cei mai mulţi cai putere dezvoltaţi şi cei mai puţini litri de carburant consumaţi.

Producătorul din Munchen se pregăteşte intens şi pentru era electrică a automobilului. Cu două proiecte diametral opuse, care vor ajunge pe piaţă cam în aceeaşi perioadă – prin 2013.

Vorbim de versiunea de serie a supermodelului Vision Efficient Dynamics şi de maşina destinată în special transportului citadin concepută în cadrul proiectului Megacity.

E limpede pentru oricine că şi la BMW preocupările ecologice sunt la mare preţ.

Cu toate acestea, e aproape o certitudine că Seria 7 nu va fi "întinată" cu o versiune ale cărei statut şi aură de sportivitate să fie compromise numai de dragul alinierii la "trendul verde".

Luna trecută, cu ocazia celei mai recente ediţii a Salonului auto de la Paris, Norbert Reithofer, CEO al grupului BMW, a explicat succint, dar cât se poate de limpede că se simte perfect confortabil cu o gamă Seria 7 propulsată de motoare cu şase şi opt cilindri.

"Ceea ce trebuie să asociem cu acest tip de maşini, în viitor, este electrificarea", a declarat boss-ul BMW.

Desigur, nu trebuie să te numeşti Reithofer pentru a sesiza că, mai devreme sau mai târziu, maşinile (şi clienţii) vor trebui să îşi reconsidere atitudinea faţă de mediu.

Totuşi, ca unul dintre cei mai respectaţi şi iscusiţi lideri din industria auto, Reithofer ştie, poate mai bine ca alţii, că sunt anumite simboluri cu care nu e indicat să te joci. Decât dacă eşti cu adevărat pregătit să oferi o alternativă viabilă, nu doar un artificiu de marketing.