Liga I pierde tot mai mulţi telespectatori

Liga I pierde tot mai mulţi telespectatori

Audienţele televiziunilor după cele mai importante partide din etapa a 19-a arată că microbiştii s-au săturat de meciurile fără sare şi piper.

După o pauză de aproape trei luni, Liga I s-a pus în mişcare la finalul săptămânii trecute. Ingredientele au fost cele specifice fotbalului autohton: meciuri submediocre, lipsite de sare şi piper, greşeli de arbitraj, tribune depopulate, terenuri proaste şi atmosferă obositoare făcută de patroni, în frunte cu guralivul Gigi Becali.

Mai mult, primul meci al etapei, cel dintre Pandurii Târgu-Jiu şi Oţelul Galaţi, nici nu s-a mai disputat, din cauza unui litigiu financiar pe care gorjenii îl au cu formaţia Dinamo. În ciuda realităţii cenuşii, Dumitru Dragomir, preşedintele LPF, şi toţi conducătorii din Liga I speră să dea o lovitură financiară la licitaţia pentru vânzarea drepturilor de televiziune a meciurilor din campionatul intern pentru următorii trei ani.

La bătaie cu un film coreean!

Televiziunile interesate să transmită partidele pot achiziţiona, începând de joi, "Caietul de Licitaţie", pentru care trebuie să plătească 30.000 de euro, plus TVA. În plus, trebuie achitată o taxă de înscriere, în valoare de 5.000 de euro.

Preţul de pornire al licitaţiei, pentru fiecare opţiune, cu excepţia ultimelor două, este de 12.900.000 de euro (pentru trei sezoane). Pentru opţiunile opt şi nouă preţul licitaţiei va începe de la suma de 10.500.000 de euro (pentru trei sezoane).

Următorul pas va fi făcut pe 24 martie, atunci când se vor deschide plicurile cu documentele de participare la licitaţie. În acest timp, cifrele de audienţă ale etapei a 19-a din Liga I scot la iveală o scădere a numărului de telespectatori faţă de cei care au ales să privească aceleaşi meciuri în tur. Cel mai relevant exemplu este al partidei FC Timişoara - Gaz Metan (3-1). În comparaţie cu jocul din toamnă s-au pierdut nu mai puţin de 79.618 telespectatori!

Surse din media susţin că, în medie, o partidă din campionatul intern adună un număr de privitori egal cu cel al telespectatorilor unei telenovele coreene difuzată zilnic de TVR 1!

Contactat ieri de EVZ, Mitică Dragomir, preşedintele LPF, nu a dorit să discute despre subiectul drepturilor de televizare. "Nu pot să vorbesc acum. Sunt la ziua lui Vanghelie (n.r. - Marian Vanghelie, primarul sectorului 5)", s-a eschivat "Corleone".

"Am făcut eu nişte calcule şi sper să scoatem cel puţin 36,5 milioane de euro pe an, faţă de cele 28 de milioane de euro pe care le luam până acum.", DUMITRU DRAGOMIR, preşedinte LPF

VÂNZARE

Bătălia se dă între Digi Sport şi Dolce

Ultima licitaţie pentru drepturile de televizare a Ligii I a avut loc în 2008 şi a fost câştigată de consorţiul format de operatorul de cablu RCS&RDS şi televiziunea Antena 1. Suma plătită pentru o perioadă de trei ani s-a ridicat la 102 milioane de euro. Conform surselor de pe piaţa media, în acest an bătălia se va da între operatorii de cablu RCS&RDS (care are postul de profil Digi Sport), şi Dolce (care are canalul Dolce Sport).