Lego face bani de pe urma adulților, nu a copiilor

Lego face bani de pe urma adulților, nu a copiilor Sursa foto: Legoland Deutchland

Lego profită din plin de baza de fani adulți, dublându-și veniturile în ultimul deceniu. Iar „copiii mari” au prețuri mari.

Lego face mai mulți bani de pe urma adulților decât de pe a copiilor

În prezent, Lego profită de baza sa de fani adulți care sunt dispuși să cheltuiască sute de dolari pe seturi elaborate. Lego este conștient de această piață potențială.

Unii oameni sunt dispuși să plătească cel puțin 850 de dolari pentru un Star Wars Millennium Falcon, în timp ce alții sunt dispuși să plătească cel puțin 700 de dolari pentru o macara pe șenile Liebherr.

„Nu cumpărăm fiecare set nou care iese pe piață”, a declarat colecționarul Jonny Edmondson, în vârstă de 38 de ani, într-un interviu acordat publicației The Wall Street Journal. „Trebuie să mâncăm”.

Ne puteți urmări și pe Google News

O investiție făcută de Lego în seturi destinate adulților produce un randament semnificativ. Potrivit unui raport din Journal, veniturile companiei au crescut cu 100% în ultimii zece ani, ajungând la aproape 10 miliarde de dolari în 2023.

Strategia Lego pentru adulți

„Am decis să ne concentrăm asupra adulților pentru că ne-am dat seama că aveam o oportunitate mult mai mare decât cea pe care o exploatăm”, a declarat Julia Goldin, șefa de produs și marketing pentru Lego, într-un interviu acordat Journal.

Unul dintre lucrurile pe care adulții le găsesc atrăgătoare este capacitatea de a expune produsul finit.

„În zilele noastre nu mai este un lucru de tocilari”, a declarat Sian Twynham, un alt constructor Lego pentru adulți, într-un interviu acordat Journal. „Poți avea un set (lego) pe măsuța de cafea și nimeni nu ar clipi”.

Barbie, alt produs pentru copii consumat de adulți

Rebrandingul produselor pentru copii pentru consumatorii adulți generează profituri semnificative pentru companiile de jucării, indiferent dacă motivația din spatele rebrandingului este nostalgia sau marketingul strategic.

Să luăm ca exemplu succesul filmului Barbie care a fost lansat în anul precedent. Filmul de succes „Barbie”, realizat de Greta Gerwig, a obținut peste un miliard de dolari în box office-ul din întreaga lume, devenind astfel filmul cu cele mai mari încasări pe care l-a produs vreodată Warner Bros.

Acest lucru a dus la o creștere a numărului de Barbie vândute de Mattel, potrivit directorilor din cadrul companiei.

Potrivit unui raport al Associated Press, Hasbro, un alt producător de jucării clasice, a adoptat o strategie similară prin rebranduirea unor jocuri clasice, precum Scrabble și Trivial Pursuit, atât pentru generațiile mai în vârstă, cât și pentru cele mai tinere, scrie BusinessInsider.