Legile educației criticate de la tribuna Academiei Române: „Nu aduc vreo perspectivă clară de îmbunătăţire”

Sursa: Arhiva EVZ

Noile legi ale învățământului, promovate de Ministerul Educației, nu aduc o perspectivă de îmbunătățire a sistemului școlar. Președintele Academiei Române, Ioan-Aurel Pop, aduce o serie de critici proiectelor lansate în dezbatere publică de ministrul Sorin Cîmpeanu. În opinia președintelui Academiei, aceste propuneri au ajuns „într-o fundătură”.

Preşedintele Academiei Române, Ioan-Aurel Pop, a afirmat, miercuri, 31 august, că proiectele de legi ale învăţământului nu aduc vreo „perspectivă clară” de îmbunătăţire a domeniului. În opinia sa, propunerile avansate de ministerul Educației se află „într-o fundătură”. Zilele trecute, Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației, a transmis că își dorește ca proiectele celor două legi ale învățământului să intre în Guvern la începutul lunii septembrie.

„Din păcate, problemele acute nu s-au schimbat, chiar dacă ni se promit nişte legi noi ale educaţiei şi cercetării, aţi văzut în ce fundătură se află ele în acest moment, propunerile. Şi deci nu s-a rezolvat. Ele, aceste propuneri, nu aduc, după părerea mea, vreo perspectivă clară de îmbunătăţire”, a spus președintele Academiei Române, Ioan-Aurel Pop.

El a făcut o serie de declarații cu prilejul deschiderii unei sesiuni ştiinţifice dedicate Zilei Limbii Române, organizată de Academia Română, care s-a desfășurat la Clubul Academicienilor,

Sorin Cimpeanu

Legile Educației intră pe circuitul avizator

Sorin Cîmpeanu a precizat că după integrarea observaţiilor făcute de entităţile avizatoare va exista o a treia formă a proiectelor de lege. Ultima formă a legilor, finală, va fi transmisă Parlamentului după ce prima formă a fost cea lansată în dezbatere, iar a doua a rezultat după includerea amendamentelor primite în perioada de dezbatere publică şi considerate „acceptabile”. Ministrul Sorin Cîmpeanu a precizat că până la acest moment au fost trimise către Minister peste 9 mii de amendamente.

„Pe acest parcurs de avizare se vor formula observații din partea acestor structuri avizatoare. Observațiile vor trebui să fie incluse în lege și vom avea a III-a formă a proiectelor de legi. Acum lucrăm la cea de a doua. În această formă, proiectele celor doua legi vor intra în Guvern, sperăm, la începutul lui septembrie. Odată adoptate în Guvern, vor fi transmise Parlamentului. Sunt trei etape majore de îmbunătățire a acestor două propuneri legislative elaborate de Ministerul Educației, pe baza raportului proiectului «România Educată»”, a spus Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației.

Ministrul Sorin Cîmpeanu a explicat că proiectele de lege propuse pentru o reformă în Educație vor intra în Guvern pentru adoptare, la începutul lunii septembrie, urmând să fie ulterior avansate spre dezbatere și vot în Parlament.