Legile educației criticate de la tribuna Academiei Române: „Nu aduc vreo perspectivă clară de îmbunătăţire”

Legile educației criticate de la tribuna Academiei Române: „Nu aduc vreo perspectivă clară de îmbunătăţire” Sursa: Arhiva EVZ

Noile legi ale învățământului, promovate de Ministerul Educației, nu aduc o perspectivă de îmbunătățire a sistemului școlar. Președintele Academiei Române, Ioan-Aurel Pop, aduce o serie de critici proiectelor lansate în dezbatere publică de ministrul Sorin Cîmpeanu. În opinia președintelui Academiei, aceste propuneri au ajuns „într-o fundătură”.

Preşedintele Academiei Române, Ioan-Aurel Pop, a afirmat, miercuri, 31 august, că proiectele de legi ale învăţământului nu aduc vreo „perspectivă clară” de îmbunătăţire a domeniului. În opinia sa, propunerile avansate de ministerul Educației se află „într-o fundătură”. Zilele trecute, Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației, a transmis că își dorește ca proiectele celor două legi ale învățământului să intre în Guvern la începutul lunii septembrie.

„Din păcate, problemele acute nu s-au schimbat, chiar dacă ni se promit nişte legi noi ale educaţiei şi cercetării, aţi văzut în ce fundătură se află ele în acest moment, propunerile. Şi deci nu s-a rezolvat. Ele, aceste propuneri, nu aduc, după părerea mea, vreo perspectivă clară de îmbunătăţire”, a spus președintele Academiei Române, Ioan-Aurel Pop.

El a făcut o serie de declarații cu prilejul deschiderii unei sesiuni ştiinţifice dedicate Zilei Limbii Române, organizată de Academia Română, care s-a desfășurat la Clubul Academicienilor,

Ne puteți urmări și pe Google News
Ministrul Educației, anunț neașteptat! Vor fi modificări la Evaluarea Națională şi Bacalaureat

Sorin Cimpeanu

Legile Educației intră pe circuitul avizator

Sorin Cîmpeanu a precizat că după integrarea observaţiilor făcute de entităţile avizatoare va exista o a treia formă a proiectelor de lege. Ultima formă a legilor, finală, va fi transmisă Parlamentului după ce prima formă a fost cea lansată în dezbatere, iar a doua a rezultat după includerea amendamentelor primite în perioada de dezbatere publică şi considerate „acceptabile”. Ministrul Sorin Cîmpeanu a precizat că până la acest moment au fost trimise către Minister peste 9 mii de amendamente.

„Pe acest parcurs de avizare se vor formula observații din partea acestor structuri avizatoare. Observațiile vor trebui să fie incluse în lege și vom avea a III-a formă a proiectelor de legi. Acum lucrăm la cea de a doua. În această formă, proiectele celor doua legi vor intra în Guvern, sperăm, la începutul lui septembrie. Odată adoptate în Guvern, vor fi transmise Parlamentului. Sunt trei etape majore de îmbunătățire a acestor două propuneri legislative elaborate de Ministerul Educației, pe baza raportului proiectului «România Educată»”, a spus Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației.

Ministrul Sorin Cîmpeanu a explicat că proiectele de lege propuse pentru o reformă în Educație vor intra în Guvern pentru adoptare, la începutul lunii septembrie, urmând să fie ulterior avansate spre dezbatere și vot în Parlament.