La un pas de catastrofă, pe Otopeni! Ce spun anchetatorii

La un pas de catastrofă, pe Otopeni! Ce spun anchetatorii

Ancheta în urma incidentului care s-ar fi putut finaliza cu o catastrofă aviatică, în care s-a produs o explozie la anvelopele trenului de aterizare ale avionului  ATR42 ce efectua zborul RO638 Satu Mare – Bucureşti a fost finalizată.

Conducerea companiei Tarom consideră că după ce a atins pista, avionul a trecut prin vibraţii foarte puternice, iar în final cele patru anvelope au cedat pe rând.

Încidentul a avut loc pe data de 9 iulie 2019 pe aeroportul Henri Coandă.

Cei 22 de pasageri din avion au fost debarcaţi şi, temporar, au fost izolaţi pe pistă. Nimeni nu a fost rănit.

Ne puteți urmări și pe Google News

După expertiza tehnică a avionului, specialiştii au ajuns la concluzia că concluzia că fenomenul s-ar fi produs din cauza faptului că aeronava avea frâna de parcare trasă. Practic, roţile erau blocate şi, ca urmare, în urma frecării cu betonul pistei, acestea au cedat.

„Cauza directă cea mai probabilă a producerii evenimentului <<blocare roţi tren principal de aterizare>> o reprezintă aterizarea cu frâna de parcare în poziţia <<parking>> sau<<emergensy>>. În susţinerea concluziei enunţate vin şi dovezile că echipamentele de protecţia la contact în timpul rulajului de după aterizare (…) nu au intrat în funcţiune. Defectarea tuturor sistemelor în acelaşi timp este puţin probabilă”, se arată în documentul Tarom.

În plus, raportul mai arată că există o „cutumă de a utiliza la croazieră maneta frânei de parcare ca punct de sprijin pentru a facilita completarea documentelor operaţionale sau de a sprijini tava de mâncare”, se mai concluzionează în documentul Tarom.

Înainte de acest incident Răzvan Cuc anunţase că responsabilii Tarom au fost mandataţi de acţionarul majoritar să achiziţioneze un număr de nouă aeronave noi de tipul ATR, care vor înlocui cele 9 avioane ATR vechi ale companiei.

„Practic vom înlocui avioane care au o vechime de 20-22 de ani cu avioane noi", afirma ministrul Transporturilor.

„Cele două aeronave ATR-72 erau ţinute mai mult la sol. Toată flota se schimbă, deci toate cele nouă avioane. Livrarea lor va începe cu data de 1 octombrie. Vor fi aduse gradual, (unul - n.red.) pe 1 octombrie, pe 1 noiembrie, două în decembrie, unul în februarie, două în martie şi două până la sfârşitul anului 2020", preciza Răzvan Cuc.

Flota de avioane ATR, deţinută de Tarom, are peste 19 ani vechime, a declarat şi directorului companiei, Mădălina Daniela Mezei, potrivit psnews.ro