Pe Tinder și alte aplicații de întâlniri, vaccinul reprezintă un avantaj pentru găsirea sufletului pereche
- Maria Dima
- 17 februarie 2021, 06:45
Pe cea mai cunoscută platformă de întâlniri, numărul persoanelor care au adăugat la profil „vaccinare făcută” crește cu 258%.
Pe Tinder, cea mai cunoscută și mai utilizată dintre aplicațiile de întâlniri, numărul persoanelor care au specificat că s-au vaccinat a crescut cu 258% în ultimele 2-3 luni. E drept că vorbim despre un rezultat care s-a înregistrat în Marea Britanie, unde vaccinările au început mai devreme, însă nu e exclus ca şi în alte părţi ale lumii să apară rezultate similare.
Mai ales pentru că „fenomenul” pare a fi răspândit în rândul tuturor aplicațiilor de agest gen: pe OKCupid, conversațiile despre vaccinuri au crescut cu 137% între noiembrie 2020 și ianuarie 2021, la fel și pe Hinge; mai mult: într-un sondaj efectuat în rândul a peste 45 de mii de utilizatori OKCupid, aproape 70% dintre aceştia au declarat că sunt gata să fie vaccinați.
Este ușor de înțeles de ce: simplificând, scopul acestor aplicații este acela de a înlesni întâlnirile și mai ales de a întâlni oameni care nu se cunosc, o sarcină deloc ușoară, care în ultimul an a fost îngreunată şi mai mult de anxietatea cu privire la riscul de infectare. A şti că cealaltă persoană este vaccinată este un fapt liniștitor care poate influenţa alegerea unui profil, mai degrabă decât a altuia.
Un an fabulos pentru aplicațiile de întâlnire
În general, totuși, acesta este un moment excelent pentru Tinder și concurenții săi, care au fost printre cele mai descărcate aplicaţii de pe dispozitivele Android și iOS, mai mult sau mai puțin din întreaga lume (împreună cu TikTok și Zoom) și care în ultimul an, în SUA au înregistrat 1,5 milioane de noi înscrişi, cu 180% mai mult față de perioada precedentă.
Motivul acestui boom este uşor de înţeles: între lockdown-uri, închideri și interdicții de ieşire (din oraș, dacă nu chiar din casă), a întâlni oameni noi este chiar mai dificil decât înainte, astfel încât ajutorul obţinut prin intermediul unei aplicații este mult mai util decât înainte. Pe Bumble, de exemplu, conversaţiile video au crescut cu 93%, comparativ cu primăvara trecută, iar pe Tinder, durata medie a conversațiilor înainte de întâlnirea reală a crescut cu 10-30%.
Printre altele, coronavirusul pare un subiect excelent pentru conversație: în primele două luni ale anului 2021, conform celor raportate și de Bloomberg, referirile la infecție și boală au crescut cu 188% pe OkCupid, în timp ce în lumea reală, pandemia este o modalitate excelentă de a întrerupe cu ușurință conversația și de a ține cealaltă persoană la distanță. Desigur, dacă se doreşte acest lucru.
Cu excepția ultimului punct, toate acestea au efecte economice importante asupra companiilor care controlează aceste aplicații: recent, Bumble a debutat pe Wall Street, câștigând aproape 80% în prima zi de tranzacționare și atingând o capitalizare de aproape 14 miliarde de dolari, în timp ce Match Group, care controlează Tinder, Hinge și OkCupid, valorează 45,5 miliarde. (Rador)