După cum a raportat televiziunea publică RSI, „niciun tren nu va mai putea trece frontiera italiană dacă nu va respecta reguli, precum controlul febrei fiecărui pasager”. Cu toate acestea, decizia este influenţată şi de scăderea drastică a numărului călătorilor.

Atât traficul pe distanțe lungi, cât și cel regional sunt afectate de noua măsură. În ceea ce privește trenurile pe distanțe lungi, cum ar fi de exemplu Eurocity, vor continua să circule normal pe teritoriul elvețian, dar se vor opri la graniță. Trenurile destinate traficului regional între Brig și Domodossola continuă să circule. „Suspendarea traficului transfrontalier Tilo este limitată momentan la trei zile, în așteptarea clarificării situaţiei cu autoritățile italiene, în timp ce în teritoriu, trenurile vor circula în mod normal”, relatează RSI, citând un comunicat al Căilor Ferate. Navetiştii din provincia Vco, din regiunea Piemonte, sunt „cruțați” deocamdată, deoarece trenurile pentru cantonul Valais Brig-Domodossola sunt gestionate de BLS. Se teme însă că şi această companie va urma exemplul FFS.

Oprirea trenurilor afectează şi traficul regional între Cantonul Ticino și Lombardia și, prin urmare, mulți lucrători transfrontalieri. “Spiritele au fost inflamate de un articol publicat într-un ziar din zona Ticino în care se afirma că navetiştii ar fi cauza noilor infecţii cu Covid din Ticino, explică Antonio Locatelli, reprezentantul lucrătorilor de frontieră din provincia Verbano-Cusio-Ossola din Piemont. Iar acum, prin intervenţia guvernului italian, 5.000 de navetiști transfrontalieri riscă să meargă la muncă pe jos”.

https://torino.repubblica.it/cronaca/2020/12/08/news/coronavirus_stop_ai_treni_tra_italia_e_svizzera_crollo_dei_passeggeri_dopo_il_dpcm-277507879/?ref=RHTP-BH-I274746038-P2-S3-T1

Traducerea Cătălina Păunel/cpaunel/fmatei