Jurnaliștii finanțați de George Soros. Mecanismul prin care miliardarul își promovează ideile. Analiză MRC Business

Miliardarul George Soros Sursa foto: Arhiva EVZ

Miliardarul liberal George Soros are legături cu unele dintre cele mai influente personalită media din Statele Unite și nu numai. Este concluzia unei analize realizate de un grup conservator MRC Business. Cercetarea explorează amploarea influenței miliardarului asupra presei internaționale.

MRC Business, care face parte din organizația conservatoare Media Research Center, a prezentat un document, dintr-o serie de trei părți care analizează influența lui George Soros în mass-media internațională.

„Cele peste 32 de miliarde de dolari pe care miliardarul de stânga George Soros le-a vărsat în organizațiile sale pentru a răspândi în întreaga lume agenda sa radicală de «societate deschisă» privind avortul, economia marxistă, antiamericanismul, dezfinanțarea poliției, extremismul ecologist și fanatismul LGBT au dat roade”, au se arată în documentul elaborate de MRC Business, Joseph Vazquez și Daniel Schneider, potrivit Fox News.

Potrivit sursei citate, prin această finanțare acordată unor personalități din zona media, George Soros își promovează ideile și opiniile.

„De fapt, finanțarea sa l-a ajutat să stabilească legături cu unele dintre cele mai mari personalități media cu nume din Statele Unite și din străinătate, care ajută la îndoctrinarea zilnică a milioane de oameni cu opiniile sale. MRC Business a găsit cel puțin 54 de personalități media proeminente ... care sunt legate de Soros prin legăturile lor cu organizațiile pe care le finanțează. Printre acestea se numără personalități precum Lester Holt, prezentatorul de la «NBC Nightly News», și Sally Buzbee, editorul executiv al The Washington Post”, au continuat Vazquez și Schneider.

Mai multe personalități media sponsorizate de miliardar

MRC Business a stabilit, anterior, că Soros a cheltuit cel puțin 131 de milioane de dolari în perioada 2016 și 2020 pentru a influența 253 de grupuri media.

„Această rețea de legături cu mass-media îi permite lui Soros să dețină o influență considerabilă asupra poveștilor pe care mass-media le acoperă, asupra modului în care acoperă aceste povești și asupra poveștilor pe care nu le acoperă”, au scris Vazquez și Schneider.

Cercetarea face referire la cel puțin 54 de personalități din mass-media care ar fi avut legătură cu finanțările acordate de Soros. Printre aceștia se numără și cofondatorul Bloomberg News, Matthew Winkler, și Christiane Amanpour de la CNN.

„Ceilalți cuprind reporteri, prezentatori, editori, editori, directori de știri și jurnaliști legați de organizații precum ABC, CBS, NPR, Bloomberg News, Reuters, The New York Times și o serie de alte instituții”, au mai scris Vazquez și Schneider.

Unde merg finanțările lui George Soros

Multe dintre figurile din mass-media sunt legate prin intermediul Comitetului pentru Protecția Jurnaliștilor (CPJ). Aceasta instituție a primit o finanțare de 2,7 milioane de dolari de la grupuri susținute de miliardar.

De asemenea, se mai vorbește despre oreședintele NBCUniversal News Group, Cesar Conde, care conduce NBC News, MSNBC și CNBC. Acesta ar fi beneficiat de finanțări din partea lui George Soros prin intermediul Institutului Aspen, care i-a acordat șefului NBC bursa Henry Crown Fellowship. Grupurile lui Soros au donat peste 1,1 milioane de dolari Institutului Aspen între 2016 și 2020, potrivit analizei.

Jurnaliștii și directorii din industria de știri cu roluri la The Marshall Project și ProPublica sunt, de asemenea, legați. Ambele grupuri au primit peste 1,2 milioane de dolari de la miliardar, între 2016 și 2020. National Public Radio și PolitiFact sunt, de asemenea, cel puțin parțial finanțate de grupuri susținute de Soros, potrivit studiului.