Jaf național. 11 miliarde de euro pentru 745 de kilometri de autostradă, după 30 de ani!

Jaf național. 11 miliarde de euro pentru 745 de kilometri de autostradă, după 30 de ani!

Ungurii și Bulgarii au construit de cel puțin două ori mai mult ca noi

În 1990, în Bulgaria și Ungaria existau 273, respectiv 267 km de autostradă. În 2000, România avea tot 113 km de autostradă, Bulgaria 324 și Ungaria 448. Și au continuat să construiască și mai accelerat, în timp ce noi, în ultimii trei ani, ai guvernării PSD, am bătut recordul doar  la numărul de miniștri ai transporturilor. În timpul guvernării PSD am avut șapte astfel de demnitari. Fiecare cu omul lui la CNAIR.

Ce zice Eurostat

În 2004, în România au fost inaugurați doar 115 km de autostradă, conform datelor Eurostat. În 2005 și 2006 nu a fost tăiată panglica pentru niciun kilometru de autostradă, ci abia în 2007, când Compania de Drumuri anunța inaugurarea a numai 53 de kilometri de autostradă. Din 2007 până la sfârșitul anului 2015 au fost inaugurați numai 466 de kilometri de autostrada. Anul 2016 a fost, de asemenea, un an cu zero kilometri dați în folosință.

Cauzele, pe scurt

Ca o concluzie, autostrăzile noastre nu se fac din mai multe motive: mătrășirea licitaților, comisioanele grase, pierderea proceselor în favoarea contractanților și, nu în mică măsură, a lacunelor din legislație. Căci, elaborarea documentației pentru un proiect de infrastructură poate fi comparată, azi, cu construirea Marelui Zid Chinezesc folosind chirpici în loc de granit.

 

Ne puteți urmări și pe Google News