Jaf național. 11 miliarde de euro pentru 745 de kilometri de autostradă, după 30 de ani!
- Simona Ionescu
- 15 februarie 2020, 08:00
„Media ar fi între 4,5 și 5,5 milioane de euro. O sumă definitivă se află numai la recepția finală. Dar trebuie să luăm în calcul și acele «claim»-uri – n.r. revendicări – adică acei bani nemunciți pe care firmele le iau de la statul român după judecata de la Curtea de Arbitraj de la Paris. Spre exemplu, la un contract de 100 de milioane de euro, ne-am trezit cu revendicări acceptate de Curtea de la Paris, de 130 de milioane. Adică, 30% din valoarea contractului”. N-a spus însă și de ce n-a început ceva care să se fi și terminat.
Cuc dă vina pe urși
Și a mai dat un exemplu, cel al segmentului Lugoj-Deva, Lotul 2, secțiunea E, care sună tot a justificare puerilă: „Nu s-a putut face, că eram blocați de urși. Or, eu a fost acolo, am vorbit cu pădurarii și nu erau deloc urși în zonă. Costul pentru doar nouă kilometri ajunge la aproape 288 de milioane de euro!”.
Ce spune omul care a semnat contractul cu Bechtel
Mihail Bășulescu (foto), primul director al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere – fosta Administrație Națională a Drumurilor – care a tăiat panglica primului lot de autostradă de după Revoluție și semnatar al contractului cu țeparii de la Bechtel, ne-a declarat că în România trebuie să existe aproximativ 2.500 km de autostradă până în 2030. „România este condamnată să inaugureze 150 km de autostrada pe an pentru a nu risca sancțiuni din partea Comisiei Europene. Avem un proiect prioritar, Coridorul IV rutier și feroviar, Uniunea Europeană finanțează aceste proiecte de infrastructură. Eu zic că până în 2030 vom avea autostradă de la Constanța la Nădlac”, a explicat Bașulescu.