Isterie și panică totală în România. Mâncăm gândaci fără să știm? Ce înseamnă, de fapt, simbolul

Isterie și panică totală în România. Mâncăm gândaci fără să știm? Ce înseamnă, de fapt, simbolul Sursa montaj: captură video și pixabay.com/ro/photos/om-țipând-uimit-wow-tineri-5914346/

Lipsa de informare, plus teoriile vehiculate de conspiraționiști, provoacă reacții dintre cele mai ciudate. O banală etichetă, aflată în uz de peste 35 de ani, a înfierbântat imaginația unor consumatori români. Văzând-o, aceștia au făcut legătura, fără să gândească, rapid, produsele pe bază de pudră proteică sau făină de insecte.

O simpatică broscuță, simbolul unui ONG internațional care certifică faptul că produsele pe care este aplicat sunt obținute în mod responsabil, fără a afecta natura sau oamenii, a generat o adevărată isterie. Simbolul broscuței, însoțit de mesajul „Rainforest Aliance. People&Nature”, apare pe mai multe produse, tablete de ciocolată, pachete de cafea sau cacao, cutii de bomboane, drajeuri etc. distribuite prin lanțurile de supermarketuri.

În România, sub imperiul propagandei conspiraționiste despre așa-zisele intenții ale Uniunii Europene de a introduce în alimentație produsele pe bază de insecte, pe rețelele sociale a izbucnit o adevărată isterie. Mulți dintre cei care au văzut eticheta și-au dat cu părerea cu privire la semnificația acesteia, în loc să se informeze cu o simplă căutare pe Google.

Și unde puteau să ajungă decât la gândaci și la produsele alimentare care conțin ingrediente din insecte. Aceasta cu toate că, oricine a trecut pe la ora de biologie, în școala generală, știe că între broscuțe și insecte nu sunt legături.

Ne puteți urmări și pe Google News

Părerile au pornit de la banala „făină de gândaci” care ar fi conținută în alimentele respective, până la faptul că ciocolata sau bomboanele pe ambalajul cărora este înscris logo-ul cu broscuța „modifică orientarea sexuală” a consumatorilor, după cum relatează știrileprotv.ro.

Sursa foto. Dreamstime

Un logo vechi de 35 de ani

Logo-ul în chip de broscută, prezent pe cutii de cafea, tablete de ciocolată, bomboane, drajeuri și alte amestecuri dulci, nu a fost prezentat de autoritățile române. În lipsa unei campanii de informare, fiecare cumpărător trebuie să se informeze singur. Iar informația este la un click distanță, pe internet și poate fi accesată de pe orice telefon.

Broscuța aparține Rainforest Alliance, o organizație internațională, fondată în 1987, care promovează conservarea pădurilor tropicale și a ecosistemelor asociate, protejarea biodiversității și îmbunătățirea bunăstării comunităților de oameni care trăiesc în aceste zone. Ea promovează practici agricole și afaceri durabile și responsabile. În acest sens, Rainforest Alliance dezvoltă și administrează programe de certificare pentru produsele agricole și forestiere, precum cafeaua, ciocolata, ceaiul, fructele și legumele, lemnul, bambusul etc.

Certificarea Rainforest Alliance asigură consumatorilor că produsele pe care le cumpără provin din surse sustenabile și au fost obținute într-un mod responsabil față de mediul înconjurător și comunitățile locale. Un alt obiectiv al organizației este de a îmbunătăți nivelul de trai și de a proteja drepturile omului, promovând egalitatea de gen, accesul la educație și servicii de sănătate și dezvoltarea economică durabilă, conform Timisoara Stiri.