AUTOR : Sonia Vântu

Toate băncile româneşti oferă clienţilor acest serviciu la costuri mult mai mici decât cheltuielile pe care le-ar avea dacă s-ar deplasa la bancă. Folosind un serviciu de Internet Banking, clienţii sunt la curent cu situaţia lor financiară şi au la dispoziţie o gamă variată de operaţiuni, plecând de la transferuri rapide, plăţi facturi, schimburi valutare, deschideri de conturi, constituire şi lichidare depozite, până la instrumente de analiză şi control financiar. Serviciul poate fi accesat de pe orice calculator, smartphone sau tabletă cu conexiune la internet.

„Clienţii utilizează platfoma de Internet Banking în principal pentru a avea control total şi pentru a-şi gestiona fondurile proprii. Aici ne referim la verificarea soldului sau orice altă modificare care poate interveni asupra conturilor, dar şi la plata facturilor lunare, transferuri către alte conturi, deschidere/ închidere depozite sau conturi de economii, plata taxelor online şi, nu în ultimul rând, la instrumente de analiză şi control financiar“, a declarat Marian Ignat, director executiv Dig- Banking, BCR.

Care sunt beneficiile

Primul avantaj major este că ai oricând acces la conturile tale. De asemenea, transferi rapid bani către familie şi prieteni, în ţară şi în străinătate. Ai acces mereu la istoricul tranzacţiilor tale şi la extrasul de cont, poţi face schimburi valutare la orice oră şi, în plus, ai acces la instrumente personalizate de analiză şi control financiar. Operaţiunile efectuate prin Internet Banking au 0 lei comision sau până la 50% reducere faţă de operaţiunile efectuate în sucursale.

Serviciul de Internet Banking este oferit gratuit în pachetele de cont curent sau contra unui comision lunar de 3 lei, în afara unui pachet de cont curent. În ceea ce priveşte protecţia datelor, oficialii BCR au explicat, pentru Capital, de ce operaţiunile prin acest serviciu sunt sigure. „Ne preocupăm de securitatea conturilor şi tranzacţiilor prin Internet Banking, Mobile Banking & Phone Banking şi garantăm 100% siguranţă prin mai multe măsuri:

– Printr-un cod unic valabil pentru o perioadă determinată de timp. Aplicaţia de mobil eToken şi dispozitivul Token sunt, la rândul lor, protejate de un cod PIN pe care doar clientul îl cunoaşte.

– Prin criptarea datelor: serviciile noastre de Internet Banking sunt găzduite pe servere cu criptare SSL pe 128 biţi. Asta înseamnă că toate informaţiile transmise sunt codificate pentru siguranţă.

– Prin deconectare automată, dacă nu utilizezi Click 24 Banking timp de 15 minute, se restrictionează accesul automat până la o următoare logare.

– Prin blocare automată a datelor de login – după 3 încercări nereuşite de login, datele clientului de login sunt blocate automat“, a mai spus directorul BCR.

Avantajele serviciului

● Știi oricând câţi bani ai în cont, în timp real;

● Transferi rapid bani către familie şi prieteni, în ţară şi în străinătate;

● Ai acces permanent la istoricul tranzacţiilor tale şi la extrasul de cont;

● Efectuezi schimb valutar la orice oră;

● Plăteşti taxele şi impozitele;

● Eşti la curent cu informaţiile despre credite şi cardurile de credit;

● Rambursezi sume către cardul de credit;

● Curs preferenţial pentru schimburi valutare în conturile personale;

● Economie de timp şi un plus de mobilitate;

● Operaţiunile efectuate prin Internet Banking au cost 0 lei sau la jumătate faţă de operaţiunile efectuate în sucursale.