LIVRĂRI 2011. Modelele de clasă A şi B, cele mai ieftine, sunt singurele care au înregistrat o scădere a vânzărilor, de la începutul anului, în comparaţie cu aceeaşi perioadă din 2010.
Vânzările de autoturisme subcompacte noi, cele cu preţurile de listă cele mai mici, sunt singurele care au avut o evoluţie negativă de la începutul anului, indică statistica Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) din România.
În comparaţie cu primele două luni din 2010, segmentul A, cel care înglobează maşinile cu dimensiunile cele mai reduse, a înregistrat o scădere de 15,3%.
Pentru clasa B, reculul este de 8,3 procente, exclusiv pentru modelele de import şi chiar mai mare atunci când în calcul intră şi oferta producătorului autohton Dacia, care controlează acest segment (gamele Sandero şi Logan - inclusiv MCV - au scăzut şi ele cu 5, respectiv, 20%).
Pentru toate celelalte clase, livrările au crescut, potrivit statisticii APIA, începând cu 11,4% – în cazul segmentului com pact (care este şi al doilea, ca im por tanţă, în România, după clasa B), până la 114% – pentru monovolume.
Dacia Duster a umflat palmaresul segmentului SUV
SUV-urile din import au avut o evoluţie liniară (livrările scâzând insesizabil, cu 0,2 procente, în comparaţie cu intervalul similar anterior). Per total, această clasă s-a bucurat, la rândul ei, de un trend ascendent (64%), cu contribuţia decisivă a producătorului autohton.
În perioada ianuarie-februarie, Dacia a livrat 555 de unităţi Duster. Primul SUV fabricat la Mioveni a fost lansat comercial în martie 2010.
De altfel, 1.977 dintre cele 8.632 de autoturisme noi livrate clienţilor români în primele două luni ale anului (atât cât prinde cea mai recentă statistică APIA) aparţin gamei Dacia.
Piaţa auto locală a cunoscut o uşoară creştere (7,9%), comparativ cu intervalul similar din 2010, când au fost vândute 7.997 de maşini. Modelul Dacia Logan a fost, o dată în plus, cel mai tranzacţionat model în showroom-urile din ţară, cu 855 de unităţi livrate.
LIVRĂRI ROMÂNIA
Piaţa auto noi