Domeniul Inteligenței artificiale este în continuă expansiune, iar giganții tehnologiei se întrec în dezvoltarea unor produse inovatoare. Un astfel de produs este
Gigantul tehnologic chinez Alibaba a lansat vineri un instrument de inteligenţă artificială capabil să genereze imagini din texte, relatează CNBC.
Tongyi Wanxiang poate genera imagini diferite
Tongyi Wanxiang le va permite utilizatorilor să introducă solicitări în limbile chineză şi engleză, în vreme ce instrumentul AI (Inteligență artificială) va genera o imagine în diferite stiluri, de exemplu o schiţă sau un desen animat 3D.
Divizia cloud a Alibaba, care a lansat produsul, a precizat că acesta este disponibil pentru clienţii companiilor din China în vederea testării beta. Tongyi Wanxiang reprezintă cea mai recentă ofertă de inteligenţă artificială generativă marca Alibaba, în contextul în care giganţii tehnologici din China şi SUA se întrec în lansarea de inovații tehnologice.
Companiile tech încearcă să evite sancțiunile stricte
Exemplul cel mai relevant este ChatGPT dezvoltat de compania OpenAI, care a declanşat o competiție între cei mai mari jucători din tehnologie în vederea dezvoltării propriilor chatboturi. Astfel, în SUA, Google a lansat chatbotul AI numit Bard. În China, Baidu a lansat Ernie Bot şi Alibaba a lansat Tongyi Qianwen. În present există deja servicii AI de generare de text în imagine ca DALL-E al OpenAI, precum şi Stable Diffusion.
”Odată cu lansarea Tongyi Wanxiang, imaginile AI generative de înaltă calitate vor deveni mai accesibile, facilitând dezvoltarea artei inovatoare AI şi a expresiilor creative pentru întreprinderi dintr-o gamă largă de sectoare, inclusiv comerţul electronic, jocurile, designul şi publicitatea”, a declarat Jingren Zhou, CTO al Alibaba Cloud Intelligence, într-un comunicat de presă.
Giganţii tehnologici acordă o atenţie sporită lansării acestor produse AI generative, pentru a evita un conflict cu autorităţile de reglementare în domeniu. Companii precum Alibaba şi Baidu au fost foarte riguroase în privința modalității în care şi-au poziţionat instrumentele AI. Alibaba, de exemplu, îşi concentrează ofertele pe companii, datorită reglementărilor pe care autorităţile chineze le-au introdus deja în domeniul tehnologiilor AI generative.
În ianuarie, Beijingul a instituit o reglementare inedită, care guvernează ”tehnologiile de sinteză profundă” sau imaginile şi videoclipurile modificate de AI.