Inteligența artificială pierde teren la cumpărăturile online. Oamenii revin la metodele vechi

Inteligența Artificială. Sursa foto: Pixabay

Inteligența artificială pierde teren la cumpărăturile online deoarece oamenii nu mai au încredere în alegerile roboților. Acesta este și motivul pentru care lumea se întoarce la metodele clasice de a face cumpărături.

Inteligența artificială pierde teren la cumpărăturile online

Așadar, consumatorii revin în magazine deoarece inteligența artificială nu-i mulțumește.  57% dintre cei chestionați își doresc să vadă produsul, să-l atingă și să evalueze calitatea.

32% dintre consumatori declară că își doresc interacțiunea personală cu magazinele, în pofida faptului că tehnologia transformă cumpărăturile online în ceva foarte practic, arată un raport EY Future Consumer Index, care a chestionat în jur de 23.000 de persoane din 30 de țări.

Oamenii revin, așadar, la magazinele fizice deoarece inteligența artificială nu le pot satisface preferințele. 68% dintre cei chestionați spun că doresc sfaturi de specialitate cu privire la achizițiile cu valoare ridicată, pentru a se asigura că fac alegeri bune.

Inteligența artificială pierde teren la cumpărăturile online. Sursa foto: Pixabay

Oamenii nu au încredere în oferte și promoții oferite de AI

Oamenii mai spun că preferă să meargă la magazin pentru o promoție care nu este disponibilă online. Raportul mai arată că deși 68% dintre consumatori nu au o problemă în a primi ofertele și promoțiile personalizate de AI, 49% dintre aceștia sunt nemulțumiți de chatboți care nu sunt eficienți atunci când li se solicită mai multe detalii despre un anumit produs.

33% dintre consumatori sunt îngrijorați de faptul că recomandările oferite de către AI favorizează produse sau mărci care nu-i interesează.

Inteligența artificială pierde teren la cumpărăturile online. Sursa foto: Pixabay

Inteligența artificială nu este atât de eficient cum se credea

Potrivit raportului, există un deficit în materie de servicii de asistență a clienților în procesul de cumpărături digitale, iar acesta nu poate fi rezolvat doar cu AI. 26% dintre respondenți spun că obținerea unei rambursări sau efectuarea unui schimb reprezintă o sursă de nemulțumire, atunci când fac cumpărături online

30% se plâng de dificultatea de a intra în contact cu un operator de asistență a clienților. Dar și serviciile deficitare de asistență pentru clienți este pe lista nemulțumirilor. Acest lucru arată că inteligența artificială nu poate mulțumi clienții, în ciuda faptului că tehnologia este cu adevărat foarte avansată.

Cercetarea mai arată că această tendință nu este doar pentru cei cu venituri medii și mici. Consumatorii cu venituri mai mari intenționează să cumpere mărci direct de la firmele preferate, potrivit ey.com.