În căutarea vaporului pierdut cu barca de salvare în Golful Aden. Reporter de Cursă Lungă
- Mihnea-Petru Parvu
- 25 februarie 2020, 10:50
Saula și toporul
Dăm barca la apă, legăm o saulă de ea, cu care ulterior, conform palnului conceput, urma să se tragă o parâmă metalică până la Sovata și s-o luăm la remorcă până la Bombay, în India, unde urma s-o lăsăm la reparații. Numa” că planul de acasă n-a funcționat în Golful Aden. Erau valuri mici, de juma de metru spre un metru, da’ pentru o barcă de salvare erau uriașe, așa că ne-am „apupat” așa de tare că secundul a fost nevoit să tai cu toporul saula. Până la urmă am ajuns la nava în derivă, am abordat-o și am urcat la bord.
Nașul de botez de mare și secundul matol
Sus, pe covertă, surpriză mare pentru mine. Am dat atât de Petrică Lauroff, nașul meu de apă de mare, care m-a botezat la primul meu voiaj, un motorist din Iași, cât și de Jimmy Vasilescu, un secund cu care navigasem doar cu fo șapte luni înainte pe coasta Chinei. Un bețiv în ultimul hal care, de bucurie când m-a văzut, s-a făcut praf și pulbere în juma de oră cu un cocârț din coji de banane și portocale pe care-l distilau băieții la bord.
Mireasa neagră a lui Jimmy
Până la urmă mecanicii noștri de pe Războieni, i-au dat de cap motorului de pe Sovata și n-a mai fost nevoie s-o luăm la remorcă și ne-am văzut fiecare de drumul nostru. Noi către Yangoon cu 12 noduri și Sovata, cu doar trei-patru noduri, către Djibouti, unde a ajuns după fo două zile. Am aflat, ulterior, că Jimmy și-a luat o negresă clandestină la bord și l-a pus pe comandant, un idiot care lucrase pe-atunci numai pe pescadoare, să le oficieze căsătoria, după Legea Mării. Și ăla i-a cununat cu act oficial. Mai târziu am văzut și documentul. Mare-i grădina Domnului...