Imagini de colecție cu Nicolae Ceaușescu. Ce s-a întâmplat pe 20 august 1968

Imagini de colecție cu Nicolae Ceaușescu. Ce s-a întâmplat pe 20 august 1968

În 1968, în România apărea primul model de Dacie, la bordul căreia s-a fotografiat chiar dictatorul Nicolae Ceaușescu.

La data de 20 august 1968, în România apărea primul model autohton de mașină dedicată publicului larg. Este vorba despre Dacia, modelul 1.100. Autoturismul a fost produs de Uzinele de la Colibași (actualul oraș Mioveni), a căror piatră de temelie a fost pusă în anul 1966. Doi ani mai târziu, în luna mai în zilele de 12, 13 și 14, Charles de Gaulle, președintele Franței, efectua o vizită istorică în România și se întâlnea cu cu Nicolae Ceaușescu.

Apoi, la 20 august, dictatorul din Scornicești se suia la bordul primului model, care era asemănător cu Renault 8. Și asta pentru că Dacia era produsă sub licența Renault, companie controlată de statul din Hexagon. Ceaușescu nu a condus mașina, pentru că nu avea permis și nici nu era pasionat de automobile.

Costa 55.000 de euro

Ne puteți urmări și pe Google News

Însă au nu putea rata momentul istoric. Dictatorului i-au fost făcute cadou cheile primului model, care avea și o placă de bronz pe care scria „Primul autoturism de serie fabricat în RSR. Muncitorii, inginerii şi tehnicienii constructori de maşini vă aduc dumneavoastră, tovarăşe Nicolae Ceauşescu, prinosul de recunoştinţă pentru iniţierea producţiei de autoturisme în România şi pentru grija permanentă ce o purtaţi dezvoltării industriei noastre socialiste”, conform descopera.ro.

Nicolae Ceaușescu s-a mândrit cu mașina Dacia 1100, lansată pe 20 august 1968

Bineînțeles, puțini români își permiteau la acea vreme o mașină, fie ea și de producție autohtonă. Un model Dacia 1.100 costa în jur de 55.000 de lei.

Interesant că primul model a fost de fapt cel de-al doilea. Și asta pentru că atunci când a văzut primul produs finit, Nicolae Ceaușescu a fost nemulțumit. „Este prea luxoasă pentru idioți”, a spus președintele, conform mărturisirilor lui Ion Mihai Pacepa, fost adjunct al șefului Direcției de Informații Externe (DIE).

Adică omul care a produs un seism de proporții după ce a fugit din România, în 1978, și a ajuns în SUA, via RFG. Așadar, inginerii de la Dacia au ajustat primul model, care a rămas fără oglinda retrovizoare de pe partea dreaptă, fără radio și încălzirea din spate.