”Nu e vorba de ştergerea datoriilor. Acest lucru se întâmplă şi la firme private. Este vorba de o măsură din Codul de procedură fiscală care se aplică pentru toate firmele indiferent că sunt de stat sau private. Nu încălcăm legislaţia europeană”, a declarat ministrul Finanţelor.

Potrivit unui proiect de ordonanţă al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, odată cu realizarea conversiei datoriilor CFR SA în acţiuni, ministerul se va înscrie ca unic acţionar la companie.

Stingerea prin conversie se va realiza prin derogare de la prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului 64/2007, care reglementează datoria publică. CFR SA a reuşit în 2011 reducerea cu 36% a datoriilor, care au atins la finele anului trecut 4,5 miliarde de lei (1,038 miliarde de euro).

Cea mai mare parte a datoriilor către bugetul general consolidat revine Companiei Naţionale de Căi Ferate, restul aparţine ilialelor SC Sere Pepiniere, SC Intervenţii Feroviare şi SC Întreţinere Mecanizată a Căii Ferate, – filiale care urmează să fie absorbite de către CFR SA, se arată într-un proiect de ordonanţă de urgenţă elaborat de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii.