Hotii de raft ne taxeaza cu 287,7 de dolari pe an

Hotii de raft ne taxeaza cu 287,7 de dolari pe an

Furturile din magazine ii costa pe cumparatorii cinstiti din Europa si Statele Unite cate 287,7 dolari pe gospodarie, releva un studiu realizat de „Checkpoint Systems”, unul dintre cei mai importanti furnizori de solutii pentru reducerea pierderilor suferite de firmele de retail.

Aceasta „taxa” pe care trebuie sa o plateasca toti consumatorii onesti acopera costurile de 98,6 miliarde de dolari, bani pe care companiile de retail europene si americane i-au pierdut numai pe parcursul acestui an din cauza furturilor din magazine, indica Barometrul global al furturilor din retail.

Potrivit documentului, costurile totale generate de criminalitatea din retail, cuprinzand furturile clientilor,  angajatilor, furnizorilor si vanzatorilor, se ridica la 108,1 miliarde de dolari in intreaga lume.

Clientul, marele hot

Cei mai periculosi pentru magazine sunt cumparatorii-”hoti”, care genereaza 42% din pierderi, adica 41,5 miliarde de dolari. Furturile angajatilor necinstiti, in valoare de 34,6 miliarde de dolari, reprezinta 35,2% din totalul pierderilor. Urmeaza erorile interne, inclusiv cele administrative, care aduc o „gaura” de 16,2 miliarde de dolari (16,5%). Fraudele comise de vanzatori sau furnizori se ridica la 6,2 miliarde de dolari (6,3% din total).

Retailerii au prins, in acest an, aproape 6 milioane de persoane care furau. Majoritatea, 87,5%, erau clienti. Companiile nord-americane au depistat cei mai multi angajati hoti, in timp ce in Europa fura mai mult cumparatorii.

Conform barometrului, hotii din tarile europene fura produse care valoreaza, in medie, 112 dolari, cei din SUA - 622 de dolari, iar cei din statele din zona Asia-Pacific - 54 de dolari.

Furturi la case de marcat Furturile angajatilor, incluzand si fraudele financiare, sunt in valoare medie de 5.145 de dolari in Europa si 206 dolari in regiunea Asia-Pacific. Retailerii americani sustin ca 24,6% furturile interne se petrec la casele de marcat, 43,2% in incinta magazinului, printre rafturi, in timp ce in birouri, depozite si receptie se fura in 32,2% din cazuri.

La nivel global, costurile pentru prevenirea pierderilor din magazine s-au ridicat la 25,6 miliarde de dolari, in 2007. Studiul a fost realizat pe baza informatiilor furnizate de 820 de companii de retail si de 138.603 magazine din 32 de tari, cu vanzari de 948 miliarde de dolari. Retailerii cuprinsi in acest barometru aduc 16% din totalul cifrei de afaceri din retailul din Europa, 13% din SUA si 5% din zona Asia-Pacific.

Ne puteți urmări și pe Google News