Un studiu din Marea Britanie a constatat că aproximativ 20% din alimentele aruncate în gospodării se datorează faptului că nu suntem atenți la marfa pe care o cumpărăm. Sunt greșeli pe care le facem atunci când alegem marfa de pe rafturi, iar în acest sens există câteva trucuri care ne ajută să nu mai fim păcăliți.
Cu toţii facem o greșeală majoră atunci când mergem la cumpărături, iar supermarketurile profită din plin din cauza acestor neglijențe. Experții explică de ce nu e bine să luăm primele produse de pe rafturile din supermarket. Mulţi dintre noi avem tendința de a lua primele produse de pe rafturile din supermarket şi mare greșeală facem.
De ce nu e bine să cumpărați produsele expuse în faţă pe raft
Cele mai vechi produse, care au un termen de expirare mic, sunt așezate pe locurile din față ale rafturilor din supermarket, iar asta pentru a se vinde repede și a nu rămâne pe stoc. Chef Nicolette Pace spune că persoanele ar trebui să cumpere produsele aflate în spate pe rafturi, deoarece au un termen mai lung de expirare.
„Datele de expirare mai noi sunt plasate în spatele raftului, așa că dacă aveți nevoie de un termen de valabilitate mai lung verificați partea din spate a raftului”, a spus ea. De asemenea, cercetătorul Paul Rodway de la Universitatea din Chester din Marea Britanie a mărturisit ce preferințe au clienții cu privire la produsele de pe raft. Așadar, în general, persoanele aleg alimentele de la mijloc.
O altă regulă vorbește despre produsele pentru cei mici, cum ar fi ciocolata, sucul cu pai, bomboanele sau înghețata. Aceste alimente trebuie să fie mereu așezate la nivelul ochilor copiilor, pentru a-i atrage pe cei mici.
Cum să economisești cât mai mulți bani atunci când mergi la cumpărături în supermarket
Magazinele folosesc tactici bine puse la punct care îi fac pe oameni să achiziționeze cât mai multe produse. Iată cum poți evita cheltuielile excesive și inutile. Niciodată nu faceți cumpărături când vă este foame, pentru că este o idee foarte proastă. Veți ajunge să luați alimente care nu vă sunt cu adevărat necesare.
Planificați-vă meniul săptămânal înainte de a merge la supermarket. Asta vă va ajuta să evitați risipa alimentară, mai ales dacă aveți o listă cu alimentele pe care doriți să le preparați.
Nu treceți de două ori pe același culoar pentru a nu fi ademeniți de produsele de care nu aveți nevoie. Luați în considerare posibilitatea de a împărți lista de cumpărături în funcție de dispunerea rafturilor din magazin. Astfel, veți economisi timp și bani.
Alegeți produse pe bază de plante deoarece o alimentație sănătoasă pe bază de legume, fructe și cereale. Sunt mai ieftine decât produsele procesate sau cele de origine animală și vor fi benefice pentru sănătatea dumneavoastră. Pe de altă parte, mesele dumneavoastră trebuie să fie echilibrate.
Trucuri folosite de marile supermarketuri
De obicei, oamenii fac cumpărături la două săptămâni, iar achizițiile importante o dată pe lună. De multe ori se întâmplă ca aceștia să ajungă la casa de marcat cu mai multe produse decât aveau inițial pe listă.
Strategia magazinelor este una simplă: coridoarele sunt organizate în așa fel încât să te facă să petreci cât mai mult timp în magazin, pentru a te face să cumperi cât mai multe produse.
La rândul lor, produsele sunt poziționate strategic pentru a fi cumpărate de cât mai multă lume, iar reclamele sunt colorate și animate pentru a atrage atenția.
Pentru că de multe ori cumpărăturile necesită foarte un efort destul de mare, mulți ajung obosiți la casa de marcat și cumpără produse, precum batoane de ciocolată, dulciuri, sucuri, care să le aducă un plus de energie, potrivit playtech.ro.
Cum vă păcălesc magazinele pentru a cumpăra cât mai multe produse
Cele mai utilizate trucuri pe care le folosesc magazinele ca sa cumperi mai mult sunt următoarele:
1. Mirosul apetisant. „Cand intri într-un magazin şi dai de un miros de pâine caldă sau pui la rotisor, glandele tale o iau razna. Iar când salivezi, eşti un compărător foarte indisciplinat”.
2. Căruciorul generos. Nu este deloc întâmplător că s-a mărit dimensiunea căruciorului de cumpărături. „Am făcut un test şi am dublat dimensiunea unui cărucior de cumpărături. Vânzările au crescut cu 19%”, a spus Martin Lindstrom, consultant de marketing.
3. Preţul. Statistic vorbind, cumpărătorii nu ştiu decât preţurile a patru mari produse – pâine, lapte, ouă şi banane. „La restul produselor, 99% dintre consumatori nu își vor dau seama niciodată dacă fac sau nu o afacere bună cumpărând dintr-un loc sau altul”, a declarat Martin Lindstrom.
4. Muzica bună. „Multe magazine pun o muzică mai lenta decât ritmul inimii, astfel încât vei petrece mai mult timp în respectivul magazin şi vei cheltui cu 29% mai mult decât iți propuseseși”, mai spune expertul.
5. 50%. La cumpărături, doar produsele cu 50% reducere reprezintă o afacere bună. Reducerile de genul „Al doilea produs la jumătate de preţ”, nu înseamnă decât o reducere generala de 25%.—Teri Gault, scrie RTV.