Comisia Europeana (CE) este ingrijorata de faptul ca preluarea companiei de publicitate on-line Doubleclick pentru 3,1 miliarde de dolari de catre gigantul Google va ridica costurile din domeniul publicitatii on-line si va afecta veniturile competitorilor precum Yahoo!, informeaza Telegraph.co.uk.
Temerile CE sunt ca Google ar putea atinge o cota de piata covarsitoare in industria mondiala de publicitate on-line, asa cum o are deja in Europa. Aici, Google detine 80% dintr-o piata evaluata la 6,4 miliarde de dolari.
Prima pozitie publica luata ca urmare a preluarii Doubleclick de catre Google a apartinut marelui rival Yahoo!. „Combinarea tehnologiei de cautare a Google cu tehnologia de furnizare de publicitate on-line de care dispune Doubleclick va intari pozitia dominanta a Google in Europa. Consecintele vor fi preturi mai mari pentru editorii si furnizorii de publicitate pe internet si mai putine optiuni pentru consumatorii europeni”, a spus atunci Andrew Cecil, seful diviziei de politica publica la Yahoo! Europe.
Un oficial al Google a replicat: „Noi chiar am rugat Comisia Europeana sa se uite peste aceasta achizitie. Noi credem ca ceea ce am facut este bine pentru utilizatori si pentru publicitari si ca am crescut competitia”.
Majoritatea veniturilor Google provin din publicitate. In 2006, gigantul american a raportat 10,4 miliarde de dolari venituri din publicitate si numai 112 milioane din alte surse.