Google, liderul incontestabil al internetului

Google, liderul incontestabil al internetului

Prin intermediul motorului de căutare Google au fost efectuate mai mult de jumătate din totalul căutărilor pe internet înregistrate în luna august, informează BBC News, citând un raport întocmit de analiştii de la compania de studii a pieţei on-line comScore.

În august 2007 au fost făcute aproximativ 61 de miliarde de căutări pe internet, de către peste 750 de milioane de utilizatori. Dintre acestea, aproximativ 37 de miliarde s-au făcut prin intermediul Google. Yahoo s-a situat pe locul doi, însă la mare distanţă de locul unu, cu 8,5 miliarde de căutări. Pe locul trei s-a clasat Baidu, un motor de căutare chinezesc.   Acesta a intermediat 3,2 miliarde de căutări. „Să vedem un motor de căutare asiatic precum Baidu, într-un clasament alături de Google, subliniază faptul că a căuta informaţii pe internet a devenit un fenomen cu adevărat global“, a spus Bob Ivins, director general al comScore pe Europa.  Cea mai intensă activitate de căutare pe internet s-a înregistrat în august în zona Asia-Pacific, în ţări precum China, Japonia sau India. Acest lucru se explică însă şi prin populaţia numeroasă a acestor state. Aici, peste 259 de milioane de utilizatori diferiţi au efectuat aproximativ 20,3 miliarde de căutări.

Europa s-a situat pe locul doi, cu 210 milioane de „căutători“, iar America de Nord - pe trei, cu 206 milioane. La polul opus se situează regiunea Orientul Mijlociu-Africa. Aici, numai 30 de milioane de oameni au căutat ceva pe internet. APRECIERE

Acţiunile Google, creştere-record Estimările favorabile ale analiştilor în legă tură cu veniturile Google pentru al treilea trimestru al lui 2007 au „săltat“ acţiunile companiei peste nivelul de 600 de dolari. La începutul săptămânii, o acţiune a companiei era cotată la 609,6 dolari.

Ne puteți urmări și pe Google News

În august 2004, atunci când compania a fost listată pe bursă, preţul unei acţiuni era de 85 de dolari. Asta înseamnă că de la listare până la momentul actual titlurile Google au crescut cu peste 600%.   Această apreciere uriaşă s-a datorat strategiei pe care compania a folosit-o. Google a deschis un serviciu de e-mail gratuit, a achiziţionat companii de publicitate on-line sau firme care au adus în piaţă idei inovatoare.