Gigantul tehnologic Google își lansează propria aplicație chatbot, bazată pe Inteligența Artificială, Bard. În prima fază robotul va fi disponibil doar pentru un număr limitat de utilizatori, din SUA și Marea Britanie. Google are o abordare prudentă vis-a vis de această aplicație, dat fiind problemele pe care le-a întâmpinat cu Bard în luna februarie.
Chatbot-ul Bard dezvoltat de compania Alphabet, a celor de la Google, va fi accesibil doar unui număr limitat de utilizatori, din Statele Unite și Marea Britanie. În funcție de ceea ce se va întâmpla, numărul celor care vor avea acces la aplicația bazată de Inteligență Artificială va fi extins.
Reprezentanții Google au ales o lansare prudentă, limitată, care va permite corectarea eventualelor erori, având în vedere ceea ce s-a întâmplat în luna ianuarie. La acel moment, acțiunile companiei Alphabet au scăzut dramatic după ce internauții au sesizat o greșeală într-un răspuns dat de Bard chiar în clipul de promovare.
Deși ar fi fost de așteptat ca Google să accelereze procesul de lansare a chatbot-ului Bard, având în vedere succesul ChatGPT și lansarea „New Bing” de la Microsoft, conducerea gigantului tehnologic a ales prudența.
Publicația New York Times relatează că Google menține o abordare prudentă, preferând pașii mici.
Google dezvoltă tehnologia din 2015
Google a dezvoltat încă din anul 2015 tehnologia pentru chatboți și a testat o astfel de aplicație în cadrul companiei, în ultimii ani, dar nu avea în plan, încă, o lansare publică a unui asistent conversational. Șefii Google că un chatbot poate oferi răspunsuri eronate. Pe de altă parte, o astfel de aplicație ar avea consecințe și asupra business-ului de publicitate al companiei. Astfel, oamenii nu ar mai deschide diverse link-uri cu reclame, pentru că nu ar mai avea nevoie să caute prin link-uri, având răspunsurile oferite de aplicația IA.
Între timp, lucrurile s-au mai schimbat, iar Bard va fi disponibil pentru useri din mai multe țări și în mai multe limbi. Reprezentanții companiei spun că chatbot-ul nu va înlocui căutarea pe Google, ci este gândit să o completeze.
De altfel, la prezentarea oficială din ianuarie, dar și la alte evenimente, Bard a dat răspunsuri eronate, însă acest lucru nu este considerat un eșec, având în vedere că tehnologia nu este pusă la punct și că va avansa în următorii ani. Cei de la Google spun că au lucrat pentru a limita pe cât de mult posibil situațiile în care Bard inventează lucruri, pornind de la informațiile găsite pe web. Ei spun că, totuși, riscurile există, dat fiind că nu pot fi eliminate toate situațiile posibile.
Google pariază pe Bard
Google deține 93% din cota de piață globală a motoarelor de căutare, potrivit companiei de analiză StatCounter. Iar acum este pe urmele Microsoft, cu Bard care generează răspunsuri pornind de la informații bazate pe datele existente pe web.
Gigantul are planuri mari pentru tehnologiile de IA și intenționează să le introducă în peste 20 de produse și servicii, inclusiv Docs și Sheets. Mai mult, tehnologia va putea fi utilizată contra-cost de companii și de dezvoltatori software care vor să creeze proprii chatboți pentru relaționarea cu clienții.
Conform Google, Bard va putea explica aproape orice concepte existente pe internet și va da informații într-un mod interesant, care îl va face atrăgător pentru utilizatori. Aplicația este gândită să răspundă cu puncte de conversație. Mai mult oficialii Google spuneau că Bard va putea fi utilizat pentru a planifica diferite evenimente, precum petrecerea bebelușului unui prieten, pentru a compara două filme nominalizate la Oscar sau pentru a obține idei de prânz pe baza alimentelor din frigider.