Google arată perspectiva spre care se îndreaptă omenirea. Unde ajung încasările gigantului american
- Cristian Raducanu
- 1 noiembrie 2023, 06:25
Gigantul Google este cel mai puternic motor de căutare din lume, iar acest lucru se reflectă în veniturile pe care le încasează concernul american.
Google este cel mai utilizat motor de căutare din lume, iar România nu face excepție. Zilnic, serviciile Maps, Street View sau Calendar sunt accesate de milioane de utilizatori care contribuie activ la creșterea bugetului multinaționalei americane.
Google ne arată perspectiva spre care se îndreaptă omenirea
Dar, Google nu-și retrage capitalul din piața financiară, dimpotrivă. Cei mai iscusiți ingineri software investesc în cea mai nouă tendință a omenirii și anume inteligența artificială (IA). O investiție justificată dacă luăm în considerare că IA a început să ne modeleze viața.
Iar Google a speculat deja această tendință și nu are de gând să piardă bătălia pe acest sector. Gigantul tech dispune și, totodată, pune la bătaie sume uriașe pentru a ține pasul cu tehnologiile iminente și pentru a da o notă proprie omenirii și viitorului deloc îndepărtat.
Investiție de 2 miliare de dolari într-un start-up de inteligență artificială
O afirmație confirmată de ultimul acord încheiat de Google și compania de inteligență artificială Anthropic. Compania americană și-a luat angajamentul de a investi până la 2 miliarde de dolari. În presa internațională se zvonește că investiția concernului de peste Ocean în compania Anthropic face parte din strategia gigantului american de a-și îmbunătății serviciile astfel încât să facă față concurenței Microsoft.
Dar, inteligența artificială reprezintă un domeniu nou vast neexploatat pe măsură, drept urmare și alți giganți pariază pe IA. Amazon este o altă companie care face investiții uriașe în dezvoltarea domeniului. Recent compania lui Bezos, Amazon a investit 4 miliarde de dolari în Anthropic pentru a dezvolta noi tehnologii software.
Cele mai interesante fapte despre Google
În 2023, Google este motorul de căutare dominant, cu o cotă de piață de 92,82%. Compania americană deține un index uimitor de peste 40 de miliarde de pagini web. Interesant este că trece prin această colecție colosală de site-uri web în mai puțin de o jumătate de secundă.
Google are 8,5 miliarde de căutări pe zi la nivel mondial. În 2022, lumea a asistat la o frenezie a căutărilor cu cifre uluitoare: 99.000 de căutări pe secundă. O persoană obișnuită ar folosi Google de aproximativ patru ori pe zi.
Numele original al Google a fost Backrub. Mai târziu, compania a vrut să-și schimbe numele. Atunci s-a născut numele Google. Acest nume urma să reflecte misiunea companiei de a face toate informațiile accesibile lumii.
Tehnologia de căutare se numește PageRank. PageRank atribuie o valoare de relevanță fiecărui site web și determină cât de important este un site web. Este numit după numele co-fondatorului: Larry Page, informează textmetrics.com.