Potrivit lui Sechin, conducta se va întinde din exploatările din Vankor, din nordul Siberiei, trecând prin marele fluviu Ob, până la Dikson, pe coasta mării Kara, parte a oceanului Arctic.

Conducta va fi capabilă să transporte aproximativ 25 de milioane de tone de petrol pe an și să stimuleze expedițiile pe strategica rută maritimă a Nordului, notează The Barents Observer.

Însă costurile dezvoltării acestui proiect sunt exorbitante, a estimat Sechin, care a cerut ajutor guvernamental. Rosneft a solicitat o reducere de impozit ce ar putea atinge suma de 2600 de miliarde de ruble, adică 36 miliarde de euro.

Această sumă este mai mult decât ceea ce ministrul Finanțelor, Anton Siluanov, este dispus să ofere, iar ministerul a introdus, în iulie , un moratoriu cu privire la reduceri de taxe suplimentare acordate proiecttelor petroliere noi.

Refuzul l-a înfuriat pe Igor Sechin care, într-o scrisoare adresată lui Vladimir Putin, a acuzat ministerul rus de Finanțe de „incoerență și subiectivism”.

Președintele Rosneft a invocat că alte companii majore, precum Novatek și Gazprom, au obținut reduceri importante de impozite la proiectele lor energetice. „Nu e drept”, a lansat Sechin.

Igor Sechin, un colaborator apropiat al lui Vladimir Putin de 30 de ani, a pus pe masa Kremlinului de mai multe ori proiectul său arctic.

În aprilie, Sechin s-a întâlnit cu liderul de la Kremlin spunând că proiectul său va contribui la creșterea livrărilor anuale de petrol cu peste 80 de milioane de tone, pe ruta maritimă a Nordului, până în 2024.
Dezvoltarea rutei Nordului figurează în primele locuri pe agenda lui Vladimir Putin însă președintele rus ezită să susțină cererea Rosneft.

Proiectul Rosneft este dezvoltat în cooperare cu Neftegazholding, condus de Eduard Khudaynatov. Acesta din urmă a fost președintele Rosneft iar numele său a fost legat de jurnaliștii ruși de investigație de crima organizată și de spălare a banilor mafiei rusești.

Te-ar putea interesa și: