Sefii marilor producatori Renault si Ford asaza operatiunile din Romania pe lista prioritatilor strategice.
Producatorul auto american Ford va scoate de pe poarta uzinei din Craiova prima masina peste aproximativ doi ani, iar aproape 90% din productie va fi exportata.
„Vom putea vorbi de acum inainte de prima investitie industriala americana in Romania. Pe langa firmele cunoscute, gen bauturi racoritoare sau fast fooduri, vom avea de data aceasta o investitie industriala”, a declarat Calin Popescu-Tariceanu.
Premierul se va deplasa astazi la Salonul International Auto de la Frankfurt pentru a participa la semnarea contractului de privatizare. Din partea Ford va veni John Fleming, seful companiei americane pe Europa. Contractul va fi semnat de presedintele comisiei de privatizare, Sebastian Vladescu cu directorul pentru strategii in afaceri in Europa al Ford, Lyle Watters.
Prevederi contractuale
Contractul de privatizare nu poate lasa Ford fara actionariatul majoritar al Daewoo Craiova. „Ford a venit la Craiova sa ramana. O dovada in acest sens o constituie penalitatile din contract, care pot ajunge pana la 50% din actiunile detinute de Ford pe perioada investitionala, de patru ani, indiferent de valoarea acestora la momentul respectiv”, a explicat presedintele Comisiei de privatizare, Sebastian Vladescu. In privinta terenurilor detinute de Automobile Craiova, in afara de cele pe care se afla hale de productie, acestea ar aputea ajunge in proprietatea statului si a actionarilor minoritari ce detin la ora actuala compania.
Statul ar putea renunta la terenuri
„Aceste terenuri vor putea fi vandute ca atare sau vor trece la AVAS, cum este cazul societatii Mecatim Timisoara. Actionarii minoritari la Automobile Craiova vor putea sa faca o tranzactie de schimb de actiuni care, ulterior, vor fi vandute catre Ford. Cealalta optiune este ca acestea sa fie vandute direct companiei americane”, a mai spus Vladescu.
Surse din guvern spun ca Ford va putea instraina, in urmatorii patru ani, actiunile de la Automobile Craiova catre o firma detinuta de producatorul american, fara acordul AVAS.