Tinerii sub 25 de ani preferă băuturile energizante în locul cafelei de dimineaţă, spre deosebire de persoanele de peste 45 de ani, pentru care licoarea reprezintă mai mult un ritual.
Potrivit unui raport al unei companii de cercetare, doar 27% dintre tinerii cu vârste cuprinse între 18-24 de ani consumă cafea zilnic atât pentru gust, cât şi pentru beneficiile asupra sănătăţii (cunoscând efectele nocive ale energizantelor), iar atunci preferă să consume cafea în baruri şi cafenele, unde există mai multe sortimente. Pe de altă parte, 75% dintre persoanele cu vârsta cuprinsă între 45-54 şi 80% dintre cei cu vârste între 54-64 de ani de ani beau zilnic o ceaşcă de cafea.
Marketing agresiv
Rezultatele studiului sunt îngrijorătoare pentru companiile de profil, care trebuie să-şi regândească strategia de marketing. "Companiile nu se pot baza pe faptul că tinerii aceştia vor creşte şi vor începe să bea cafea. Adulţii de azi fac parte din generaţia care a crescut cu cafea şi care va continua să o bea de-a lungul vieţii", afirmă Bill Paterson, unul dintre autorii studiului. Acesta spune în continuare că este nevoie de o promovare mai agresivă a cafelei în rândul tinerilor, în baruri, cafenele, punând accentul pe beneficiile asupra sănătăţii şi pe aspectul social, ritualic.
Energizantele, asociate cu sportul
Mai mult, succesul energizantelor în rândul tinerilor se explică tocmai prin reclama foarte agresivă şi asocierea lor cu sportul. De asemenea, acestea sunt cu atât mai atractive cu cât pot fi consumate noaptea, în cluburi, în combinaţie cu băuturi alcoolice.
"Tinerii vor dicta viitorul cafelei. Este nevoie de o viziune pe termen lung ţintită pe aceştia şi în beneficiul acestora", subliniază analistul Patterson.
Spre deosebire de cafea, energizantele sunt acidulate şi conţin foarte mult zahăr. Cel mai mare risc asociat acestora este creşterea pulsului şi a tensiunii arteriale, palpitaţii şi tahicardie. Mai mult, energizantele duc la deshidratarea profundă a organsimului, resimţită târziu din cauza stării de bine iniţiale.