Vești proaste pentru șoferi. Criza drumurilor din România. Ce ne lipsește

Vești proaste pentru șoferi. Criza drumurilor din România. Ce ne lipsește

România duce o lipsă acută de garduri de protecție necesare pentru siguranța rutieră. Fără aceste elemente de securitate, Poliția Rutieră nu aprobă deschiderea circulației, indiferent de calitatea lucrărilor. În prezent, importăm parapeți din Italia, la fel cum fac bulgarii și ungurii.

Circulația rutieră nu se poate desfășura în condiții optime de siguranță dacă drumurile sau podurile nu au montate garduri de protecție. Elementele sunt vitale pentru siguranța participanților la trafic, iar în lipsa gardurilor Poliția Rutieră nu aprobă deschiderea circulației, indiferent de calitatea lucrărilor.

Garduri de protecție, elemente vitale pentru siguranța rutieră

O astfel de situație s-a consumat în orașul Târgu Jiu, unde deschiderea șoselei de centură a fost amânată din cauza faptului că respectivele garduri de protecție nu au fost livrate la timp. Prin urmare, Poliția Rutieră nu a aprobat deschiderea circulației. Potrivit planului de execuție, șoseaua de Centură din Târgu Jiu trebuia redată traficului rutier pe 1 Decembrie.

În momentul de față România, se confruntă cu o lipsă acută de garduri de protecție și de material metalic zincat, elemente vitale pentru siguranța conducătorilor auto. La ora actuală, țara noastră nu mai dispune de băi de zincare. Motiv pentru care trebuie să le importăm din Italia. La fel cum fac vecinii noștri de la sud și de la vest.

„Este nevoie de parapete, și nu numai de parapete, material metalic zincat, cum sunt stâlpii, pentru care în România nu mai prea există băi de zincare”, a eplicat Sorin Georgescu, manager de proiect.

Poliția Rutieră nu aprobă deschiderea sectoarelor de drum care nu sunt echipate cu garduri de protecți

Poliția Rutieră nu permite recepționare sectoarelor de drum care nu sunt echipate cu parapeți ; Sursa Foto: Arhiva EVZ

România, campioana accidentelor rutiere

Este știut faptul că România are cele mai multe accidente rutiere la nivelul Uniunii Europene, acesta fiind și unul din motivele pentr care avem acum o criză de garduri de protecție. Purtătorul de cuvânt DRDP Timișoara a dat și câteva cifre în aceste sens.

Aflăm astfel, exclusiv, că pe autostradă se produc cel puțin două tipuri accidente. Majoritatea șoferilor se izbesc de parapetul median sau lateral. Pe autostrada A1 sunt montați parapeți  pe o distanță de 1.100 de kilometri. Înlocuirea acestora este o misiune dificilă.

„Cel puțin pe autostradă sunt minim două accidente, șoferii în mare parte lovind parapetul, median sau lateral. Avem circa 1.100 de kilometri de parapet doar pe autostrada A1, și e foarte greu să avem capacitatea să înlocuim”,  a explicat Alina Sabău, purtător de cuvânt DRDP Timișoara.

Pe A1 sunt montația aproximativ 1.100 kiloemtri de garduri de protecție

sursă foto: Facebook

Pe autostrada A1 sunt montați peste 1.100 de kilometri de parapeți

Nici la capitolul balize anti-orbire nu stăm prea bine. De exemplu, pe drumul de mare viteză București-Pitești, balizele lipsesc cu desăvârșire, iar circulația pe timp de noapte devine problematică.

Pe lângă faptul că importăm garduri de protecție din Italia, la noi în țară există un singur producător de balize antiorbire. Pe măsura ce tronsoanele de autostradă se vor finaliza, criza de parapeți și balize anti-orbire se va accentua. Asta în cazul în care furnizorii nu vor expedia la timp cantitatea necesară.