Președintele Comisiei pentru Administrație și Amenajarea Teritoriului din Camera Deputaților, Angelica Fădor spune că această indemnizație poate fi accesată de către cei afectați dacă îndeplinesc una dintre cele două condiții:

-Opresc activitatea parțial sau total în baza deciziilor emise de autoritățile publice competente, pe perioada stării de urgență și dețin Certificatul de situații de urgență emis de Ministerul Economiei. Aceste certificate se vor putea obține online.

-Scad activitatea în urma efectelor epidemiei de coronavirus și nu au capacitatea de a achita plata salariilor.

Pentru a facilita rapid accesarea, plata se va realiza în baza unei declarații pe propria răspundere din care să se evidențieze că angajatorul înregistrează o scădere a încasărilor din luna anterioară depunerii declarației pe propria răspundere, cu un procent de minimum 25% față de media încasărilor din perioada ianuarie – februarie 2020 și, de asemenea, că nu are capacitate financiară pentru a plăti toți angajații, precizează Angelica Fădor

Președintele Comisiei pentru Administrație recomandă celor ale căror afaceri sunt afectate să nu întârzie să acceseze această facilitate: ”Am primit din partea multor întreprinzători semnale evidente, mai ales din domeniul HoReCa, că situația este foarte îngrijorătoare. Ca urmare, îndemn toți antreprenorii să ia toate măsurile necesare pentru a putea beneficia, pe lângă ajutorul oferit pentru șomajul tehnic, de: credite cu dobândă subvenționată pentru IMM-uri, garanții de stat pentru acordarea de credite IMM-urilor și de amânarea  plății chiriilor și utilităților pentru IMM-urile care dețin certificate de urgență”.

Te-ar putea interesa și: