Actul urmează să fie publicat în Monitorul Oficial zilele următoare şi va putea fi aplicat după ce Ministerul Mediului va elabora normele de aplicare.

„Ele vor fi gata în 15 zile. După ce vor fi publicate, firmele îşi vor putea schimba maşinile vechi”, ne-au explicat surse guvernamentale. Astfel, 38 de milioane de lei, din cele 228 de milioane de lei alocate pentru programul „Rabla”, vor fi plătite sub formă de primă de casare societăţilor care îşi vor duce la fier vechi maşinile care au peste 10 ani.

În a doua etapă, care a început la 1 iunie, s-au calificat 134 de producători, importatori şi reprezentanţe din toată ţara, cu 23 mai puţini faţă de câţi au fost în prima parte a programului. Potrivit legii, au putut participa în a doua fază doar cei care au epuizat cel puţin 80% din cuantumul alocat în prima etapă.

Criza şi-a pus amprenta

Cei care vor să participe la acest program vor trebui să se înscrie pe listele dealerilor auto, iar după ce au primit acceptul lor îşi pot duce maşina la REMAT. După casarea maşinii, beneficiarul va primi o primă de 3.800 de lei, sumă care va fi livrată, sub formă de bon valoric, producătorului auto.

Criza financiară internaţională a influenţat şi acest program guvernamental, în prima etapă din cele 20.000 de maşini alocate fiind achiziţionate puţin peste 12.000 de unităţi. Restul de 7.936 au fost incluse în cea de-a doua parte.