Firmele petroliere plătesc influenceri de pe Instagram și TikTok pentru a le face reclamă

Firmele petroliere plătesc influenceri de pe Instagram și TikTok pentru a le face reclamă Sursa foto: Arhiva EVZ

Companiile petroliere plătesc influenceri pentru a-și promova produsele pe rețelele de socializare, ceea ce a stârnit reacții din partea fanilor preocupați de climă, care sunt îngrijorați de promovarea combustibililor fosili în rândul tinerilor.

Firmele petroliere apelează la influenceri.Tinerele celebrități online cunoscute pentru postările despre jocuri video, câini drăgălași sau planificări de vacanțe fac, de asemenea, o publicitate neașteptată pentru benzinării, recompense pentru combustibil și carduri de membru. AFP a găsit cazuri de astfel de ad-uri în India, Mexic, Africa de Sud și Statele Unite, care promovau mari firme petroliere precum BP, Chevron, ExxonMobil, Shell și TotalEnergies pe platforme precum Instagram, TikTok și Twitch.

O investigație separată realizată de DeSmog, un site de știri care relatează despre dezinformarea climatică, a declarat că a găsit peste 100 de influenceri care au promovat companii de petrol și gaze - inclusiv o bunică filipineză care de obicei postează despre familia sa. Analiștii spun că firmele vizează tinerii pe rețelele de socializare pentru a-și susține afacerile bazate pe petrol și gaze, chiar dacă țările caută alternative mai puțin poluante pentru a limita încălzirea globală, care este cauzată în proporție covârșitoare de arderea combustibililor fosili.

Firmele petroliere plătesc influenceri de pe Instagram și TikTok

Mulți tineri sunt conștienți de urgența crizei climatice și au o părere proastă despre companiile producătoare de combustibili fosili, care încearcă acum să „construiască un capital social” cu astfel de public. Unele postări sponsorizate au primit comentarii din spectre diferite. O jucătoare, care are 178.000 de urmăritori pentru contul ei @chica de pe Instagram, a stârnit multă dezamăgire cu o postare recentă care prezenta o nouă funcție sponsorizată de Shell, în jocul video Fortnite.

Ne puteți urmări și pe Google News
Firmele petroliere

Sursă foto: Arhiva EVZ

ExxonMobil, la fel ca multe alte companii, lucrează cu influencerii pentru a educa consumatorii cu privire la toate beneficiile programului lor de recompense pentru combustibil. Un purtător de cuvânt al Shell, care a cerut să nu fie numit, a declarat pentru AFP că utilizează publicitatea și social media pentru a-și promova produsele cu emisii reduse de dioxid de carbon, dar a refuzat să ofere exemple. Într-o căutare a hashtag-urilor legate de combustibilul regenerabil Shell, AFP a găsit doar o mână de postări pe Instagram care promovează aplicația sa de încărcare a mașinilor electrice.

Duncan Meisel, directorul executiv al Clean Creatives, o campanie care încurajează profesioniștii din domeniul relațiilor publice și al publicității să renunțe la clienții care folosesc combustibili fosili, a declarat că o reclamă de influență pentru combustibili fosili este „probabil mai puțin discutabilă decât una axată pe greenwashing*”, dar „mai suspectă din punct de vedere etic în alte privințe, deoarece încurajează o mai mare utilizare a unui produs care dăunează în mod activ oamenilor”.

Fenomenul de greenwashing este o formă înșelătoare de marketing care susține că produsele, politicile și obiectivele unei companii sunt ecologice și, prin urmare, aduc mai puține daune naturii, cu scopul de a crește profiturile. Sursa: insiderpaper.com