Femeile sunt mai sociabile pe Internet

Femeile sunt mai sociabile pe Internet

O răsturnare de situaţie se poate numi preferinţa tot mai multor femei tinere pentru reţelele de socializare.

La polul opus, bărbaţii dau din ce în ce mai des semen de “oboseală de reţea”, iar studiile arată că tot mai puţini sunt aceia care consideră că socializarea virtuală este la fel de importantă ca aceea reală. Schimbarea de atitudine în rândul celor două sexe este relativ recentă, sunt de părere cercetătorii de la Universitatea de Sud din California, care au realizat un studiu. Aceştia au constatat că 67% dintre femeile cu vârste  mai mici de 40 de ani, care au participat la sondaj, au declarat că pentru ele comunitatea online este la fel de importantă ca aceea reală, în timp ce doar 38% dintre bărbaţi le împărtăşesc părerea.

Schimbare radicală în cinci ani

În 2007, raporturile erau  inversate, cu 69% dintre bărbaţi şi 35% dintre femei puneau semnul egal între prietenii de pe net şi cei din viaţa reală. Comunităţile de pe Internet nu se rezumă doar la reţelele de socializare precum Facebook sau MySpace, ci includ şi acele site-uri unde utilizatorii se înregistrează în funcţie de hobby-uri, preferinţe politice sau religioase. “Femeile se adaptează mai greu decât bărbaţii noilor tehnologii, însă, odată ce pasul este făcut, acestea recuperează repede şi, datorită entuzaismului, ajung adesea să îi surclaseze pe bărbaţi”, explică Michael Gilbert, director al  USC's Annenberg Center for the Digital Future. Refugiu El consideră că femeile sunt mai atrase de comunităţile web deoarece multe dintre ele ajung acolo din motive mai degrabă sociale decât pentru a găsi informaţii. În ceea ce-i priveşte pe bărbaţii între 25 şi 39 de ani, cei mai mulţi spun că s-au eliberat de dependenţa reţelelor sociale. În 2005, 77% dintre bărbaţii cu vârste mai mici de 40 de ani spuneau că, pentru ei, comunitatea online “ era extrem de importantă”. Numărul acestora a ajuns, în 2010, la 39%. Aceste rezultate fac parte din cadrul unui studiu de zece ani realizat de Annenberg Center, în care au fost analizate obiceiurile de utilizare a internetului a 2.000 de familii. Rezultatele au fost validate cu o eroare de plus-minus 3%.

Ne puteți urmări și pe Google News