Casa unei femei cu dizabilități, inundată de fecale. Cum a fost posibil? Imaginile sunt revoltătoare

Casa unei femei cu dizabilități, inundată de fecale. Cum a fost posibil? Imaginile sunt revoltătoare

Femeie cu dizabilități. O femeie cu dizabilități din Botoșani s-a trezit cu casa plină de fecale și mâl după ce a refulat conducta de canalizare. Având casa aproape distrusă, aceasta a solicitat sprijinul autorităților.

Aceasta se numește Liliana și este în vârstă de 56 de ani. Cu toate că are mari probleme de sănătatea, femeia încă muncește pentru salariul minim pe economie.

Când a venit acasă, de la serviciu, aceasta și-a găsit casa plină de apă amestecată cu mâl și fecale. Refulase conducta de canalizare, iar din WC jetul de murdărie a țâșnit în toată casa, din baie până la holul de la intrare. A ajuns la aproximativ 30 de centimetri înălțime, informează Botoșăneanul.ro.

Ne puteți urmări și pe Google News

S-au murdărit pereții, a înfoiat parchetul din ambele camere, a ajuns la motorul mașinii de spălat care a trebuit înlocuită, s-a infiltrat în covoare, iar pagubele nu sunt doar acestea. Liliana a sunat la 112, însă nu a fost considerat un caz de urgență. A încercat și la Poliția Locală, însă de la dispecerat i s-a sugerat să vină a doua zi să facă o sesizare.

Femeie cu dizabilități. Rămasă singură și cu o casă plină de fecale, Liliana s-a apucat să curețe și să vadă ce mai poate salva din lucrurile cândva funcționabile.

„Sunt dejecții. Uitați-vă, vă rog toată casa din baie până în bucătărie. Tot, tot, tot. Când am venit eu la 20:30 de la serviciu, asta am găsit, dejecții și mâl, tot ieșit in WC. Parchetul este distrus în totalitate, nu am ce să mai fac, este dezastru. Ușa de la cameră nu se mai poate deschide. Mașina de spălat a fost distrusă, s-a ars motorul, am cumpărat alta pe cardul băiatului, o plătesc în rate.”, a declarat femeia.

Este ferm hotărâtă să găsească responsabilul pentru ceea ce i s-a întâmplat, cineva care să repare răul pe care-l trăiește în propria casă.

„M-au distrus cu totul. Sincer, nici nu știu pe cine să caut, cine este vinovatul principal. E atâta muncă aici. Până și prelungitoarele le-am schimbat toate, nu am mai avut ce să folosesc. A venit cineva care lucrează la Apă și când a văzut ce e în casă a zis că el în viața lui de când lucrează la Apă nu a mai văzut așa ceva.”, a explicat femeia.

Femeie cu dizabilități. Problemele i-au început anul trecut, prin noiembrie, odată cu lucrările efectuate pentru extinderea sistemului de apă și canalizare în Botoșani. O nouă conductă de canalizare a fost adusă pe strada ei, până la limita de proprietate. În cazul Lilianei, căminul a fost construit în fața casei, mult mai departe față de cel vechi.

„Nu am cum să mă branșez aici, roată împrejurul casei e tot beton, eu sunt singură, nu am cum să sparg tot. Aici, sub camera asta este beci. În primul rând mă gândesc la rezistența casei, dacă mă apuc să sparg atâta beton… și nu am nici posibilitate financiară, sunt una singură cu salariul minim pe economie, din 1.200 de lei ce să mai fac?”

Supărarea femeii a ajuns și la urechile lui Albert Tănasă, directorul general al societății Nova Apaserv. Acesta a primit-o în audiență miercuri, 17 aprilie 2019.

I-a dat dreptate femeii și a trimis de urgență echipaje care să curețe căminul în care s-au blocat tot felul de mizerii.

„Noi astăzi deja am intervenit acolo. A fost d-na în audiență, a fost o discuție foarte amiabilă, nu are nimic de imputat operatorului, noi ce am putut să facem, am făcut, inclusiv astăzi. A fost formația și a fost curățat un cămin din care au fost scoși inclusiv bolovani și pământ. Clar care era motivul pentru care refula la dumneaei și nu este vorba de inundație cu apă, vă dați seama”, a declarat Albert Tănasă.

Numele botoșănencei a fost trecut într-un registru la dispecerat penntru a se interveni de urgență, la orice oră din zi și din noapte, în cazul în care îi este din nou inundată locuința.

„În următoarele zile trimit specialiștii ca să facă o mini-ridicare topografică pentru a se vedea nivelul la care a fost ridicat căminul, pe contractul pe care l-am avut noi pe extindere rețele cu Elsaco. Iar dacă cotele nu sunt corespunzătoare, vom notifica. Noi am încheiat contractul, am efectuat recepția, dar suntem în perioada de notificare a defectelor. Iar acel cămin a fost amplasat cu ocazia lucrărilor. Dacă nu are cota corespunzătoare care să-i asigure panta de scurgere, vom notifica constructorul”, a explicat Albert Tănasă, director general SC Nova Apaserv SA.