Per total, taxele de raft pot creşte preţul unui produs cu zeci de procente.

„Taxe de deschidere magazin, taxe notariale, taxe de aşezare la raft, taxe de publicitate, de apariţie în acele pliante… toate lucrurile astea nu fac altceva decât, pe de o parte, pentru produsele româneşti din industria agroalimentară românească, să fie un preţ la raft mai mare comparativ cu marca proprie a magazinului. (…) Dacă ar fi eliminate aceste taxe, s-ar constata de fapt o aşezare a principiilor normale de comerţ între vânzător şi cumpărător”, a declarat, joi, preşedintele Federaţiei Naţionale Pro Agro, Emil Dumitru.

„Noi, cei din industria agroalimentară românească, estimăm că preţul la raft va scădea nu foarte mult, pentru că plaja în care adaosul comercial al supermarketului, de la 5,5 lei până la 12 lei, de exemplu, va trebui să scadă nemaiexistând acel instrument de refacturare, acele prestări de servicii care de fapt nu au nicio legătură cu actul de comerţ în sine. O scădere de 5% a preţului la raft ar fi de bun simţ", a completat acesta.

Totodată, Asociaţia Română a Cărnii (ARC) sprijină campania de reducere a taxelor de raft, însă ea trebuie privită doar ca un parteneriat între producători şi marile lanţuri de magazine.

"Campania de reducere a taxelor de raft este binevenită, dar trebuie privită ca un parteneriat bine construit pe baze reale între producători şi marile lanţuri de magazine. Noi trebui să fim parteneri cu toţi jucătorii de pe piaţa din România atât în relaţia dintre producători, cât şi cu marile lanţuri de magazine", a spus directorul executiv al ARC, Vladimir Mănăstireanu.

În acest context, se doreşte perceperea unei taxe unitare pentru listarea în marile lanţuri de magazine, dar care să nu includă toate taxele actuale.

Parlamentarii lucrează la o inițiativă care are în vedere eliminarea sau reducerea taxelor de raft din magazine.

Te-ar putea interesa și: