Facebook a anunţat o nouă politică prin care va împiedica publisherii americani cu legături politice să ruleze reclame prezentate drept ştiri, în contextul în care în Statele Unite vor avea loc alegeri prezidenţiale în luna noiembrie, transmite Reuters.

Potrivit noii politici, publisherii cu orice fel de legături politice vor putea să se înregistreze în continuare ca o pagină de ştiri, dat compania va aplica unele restricţii.

„Paginile de ştiri cu aceste afilieri nu vor putea să fie incluse în Facebook News”, a explicat gigantul de media socială.

Facebook va extinde politica referitoare la autorizarea reclamelor pentru a acoperi publisherii cu afilieri politice. Potrivit acestei politici, platforma face public cine a plătit o reclamă care are conţinut bazat pe opinii referitor la probleme sociale şi alegeri.

Publicitatea politică ar putea fi stopată pe Facebook după data de 3 noiembrie, atunci când au loc alegerile prezidenţiale în Statele Unite.

Conducerea Facebook ar fi discutat cu experţi inclusiv despre posibilitatea ca preşedintele Donald Trump să utilizeze reţeaua de socializare pentru a contesta rezultatele alegerilor.

În acest sens, chiar directorul general al Facebook, Mark Zuckerberg, şi alţi şefi ai companiei s-au pus de acord asupra unor modalităţi pentru a reduce riscul ca acest lucru să se întâmple. În acest fel, s-a ajuns să se ia în calcul varianta interzicerii publicităţii politice după scrutinul din noiembrie.

„Preşedintele Trump va continua să lucreze pentru a asigura securitatea și integritatea alegerilor”, a spus purtătorul de cuvânt al Casei Albe, Judd Deere, într-un comunicat de presă.

Decizia Facebook nu ar fi una fără precedent. În 2019, Twitter a interzis reclame politice, iar Facebook spunea la acea vreme că nu vrea să intervină asupra discursului politic.

Chiar şi acum, Twitter a introdus nişte etichete de verificare a informaţiilor pe mesajele transmise de președintele Trump, spre deosebire de Facebook.