Facebook anunță schimbări majore pentru utilizatori. Lovitură grea pentru marile site-uri
- Mihaela Dan
- 28 ianuarie 2020, 22:30
Facebook a anunţat marţi că cele două miliarde de utilizatori ai săi din lumea întreagă vor avea de acum înainte acces la datele colectate de site-urile şi aplicaţiile terţe cu posibilitatea de a le şterge, informează AFP.
Căutările pe internet, cumpărăturile online... Toţi utilizatorii primei reţele de socializare mondiale vor putea de acum înainte să consulte aceste informaţii, colectate de Facebook pentru a direcţiona anunţurile publicitare şi, cu ajutorul unui buton special, le vor putea şterge.
Instrumentul, denumit „Off-Facebook Activity” (activitate în afara platformei Facebook), oferă reţelei de socializare „un nou nivel de transparenţă şi de control”, a precizat CEO-ul său, Mark Zuckerberg, într-un mesaj publicat pe blog.
„Începând de astăzi, instrumentul nostru Off-Facebook Activity este disponibil pentru utilizatorii de Facebook din întreagă lume", a precizat acesta.
Reţeaua Facebook a fost intens criticată după dezvăluirile apărute în ultimii ani despre modalitatea în care colectează şi utilizează datele utilizatorilor.
„Lucrăm la această problemă de ceva vreme întrucât am fost nevoiţi să ne reconstruim unele dintre sisteme ca acest lucru să devină posibil”, a mai adăugat Zuckerberg.
Mark Zuckerberg a subliniat că utilizatorii de Facebook vor fi invitaţi să-şi consulte datele în momentul accesării contului în cadrul unui „bilanţ de confidenţialitate” iniţiat de reţeaua de socializare.
Acest instrument va face ca anumite practici Facebook să devină mai transparente, cum ar fi tehnica de direcţionare a anunţurilor publicitare.
„Alte companii ne trimit informaţii despre activitatea pe site-urile lor, pe care noi le utilizăm pentru a oferi publicitate relevantă. Veţi putea vedea de acum înainte un rezumat al acestor informaţii, pe care le veţi putea şterge dacă doriţi”, a comentat Mark Zuckerberg.
Facebook face eforturi pentru a-şi restabili imaginea după seria de scandaluri pe tema gestiunii datelor personale, în special în urma scandalului Cambridge Analytica, compania din Marea Britanie care a folosit datele personale a zeci de milioane de utilizatori de Facebook fără ştirea lor în scopul influenţării alegerilor prezidenţiale din 2016 în favoarea lui Donald Trump.