Executivul va anunţa pe 1 şi pe 15 ale fiecărei luni sumele strânse pentru „Cuminţenia Pământului”

Executivul va anunţa pe 1 şi pe 15 ale fiecărei luni sumele strânse pentru „Cuminţenia Pământului”

Guvernul se angajează să anunţe periodic, pe 1 şi 15 ale lunii, până pe 30 septembrie, sumele strânse în cadrul subscripţiei publice pentru achiziţia operei lui Constantin Brâncuşi ''Cuminţenia Pământului''.

"Subscripţia publică a reuşit să adune, până la ora actuală, 138.188 de euro, prin intermediul tuturor canalelor puse acum la dispoziţie, din care 49.606 euro pe site-ul campaniei www.brancusiealmeu.ro, 8.875 de euro prin intermediul eMag.ro şi 79.707 euro prin transfer bancar în conturile Ministerului Culturii. 50% din fondurile adunate au venit după lansarea campaniei naţionale de susţinere, prin 3.455 de donaţii, persoane fizice şi companii", se precizează într-un comunicat al Executivului citat de Agerpres.

Potrivit sursei citate, începând din 19 mai, momentul de start al campaniei publice create şi implementate pro bono de GMP Group şi Media Investment, s-au strâns 74.584 de euro.

''Le mulţumesc tuturor românilor pentru susţinerea de care au dat dovadă până acum. Personal, mi-au întărit încă o dată convingerea că dispunem de resurse, nebănuite, poate, de mulţi dintre noi, de coeziune naţională în jurul marilor proiecte de ţară. 'Cuminţenia Pământului' este o operă de artă reper în viaţa artistică a lui Brâncuşi, are o valoare aparte, iar iniţiativa Guvernului trebuie să reprezinte o asumare publică a acestui proiect. Îi invit pe români să ni se alăture cu gândul şi cu sufletul şi să decidă dacă această lucrare merită să rămână accesibilă publicului larg. Noi vom face, în perioada următoare, tot ce este posibil să-i convigem că da, merită!'', a declarat premierul Dacian Cioloş, se arată în comunicatul citat.

Printre personalităţile care şi-au arătat deja sprijinul pentru campania de subscripţie publică se regăsesc Doina Lemny, Nadia Comăneci, Ilie Năstase, Mircea Cărtărescu, Dan Perjovschi, Mircea Cantor, Alexandru Tomescu, Vlad Alexandrescu, Tudor Giurgiu, Francois Saint-Paul - ambasadorul Franţei, Răzvan Burleanu, Oana Manea, Alexandru Dedu şi Cosmin Alexandru.

De asemenea, în spotul publicitar îşi declară susţinerea Maia Morgenstern, Oana Pellea, Victor Rebengiuc, Andrei Pleşu, Iuliana Tudor, Melania Medeleanu, Irina Păcurariu, Dragoş Bucurenci, părintele Constantin Necula, Mariana Lungu, Dan Amariei, Matei Oprina, Cristiana Mongol Stancu, Iv cel Naiv şi Virgil Stănescu.

Printre companiile care şi-au anunţat implicarea în susţinerea campaniei se numără Dedeman, eMag, Banca Transilvania, Omniasig, BRD, New Folder, Unlock, Media Trust, 360 Revolution.