Exclusiv. Turiștii și călătorii afectați de Coronavirus pierd bani cu legea în mână

Exclusiv. Turiștii și călătorii afectați de Coronavirus pierd bani cu legea în mână

Drepturile călătorilor, ignorate

Legat de situația expusă în exclusivitate de evz.ro am aflat că ANPC a anunțat, public, care sunt condițiile legale în care pot fi întrerupte călătoriile, în zonele afectate de Coronavirus.

Astfel, pe 25 februarie, la o întâlnire a președintelui Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, Eduardt Cozminschi cu Emil-Razvan Pîrjol, secretar de stat în Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri și cu Nicolae Demetriade, președintele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism au fost dezbătute măsurile care vor fi luate în contextul  extinderii epidemiei de coronavirus.

Exclusiv evz.ro

Cu prioritate s-a discutat despre circumstanțele epidemiologice naționale, europene sau internaționale și  despre modalitățile de  soluționarea a unor eventuale sesizări și reclamații din partea consumatorilor, a transmis ANPC.

Ne puteți urmări și pe Google News

În urma întâlnirii s-a transmis o recomandare tuturor turiștilor „să trateze cu calm această situație, să respecte măsurile de prevenire recomandate de autoritățile sanitare și să-și continue planurile de călătorie în zonele în care companiile aeriene operează normal”.

„În toate cazurile în care există contracte care reglementează raporturile dintre agenții de turism și călători, acestea trebuie respectate și numai în cazul celor care urmau să se deplaseze în zonele grav afectate din China, respectiv provincia Wuhan, dar și în alte orașe precum Beijing, Shanghai și Shenzhen, cât și în Nordul Italiei, să se poarte discuții cu operatorii economici din turism pentru a găsi cele mai bune și mai sigure soluții pentru consumatori”, se arată în comunicatul ANPC.

Așa cum au arătat membrii familiei de români, aceștia urmau să se deplaseze în Italia.

Apoi, susțin autoritățile, din punct de vedere legal, persoanele care și-au cumpărat vacanțe și doresc să le anuleze, în cazul unor circumstanțe inevitabile și extraordinare, au posibilitatea să își recupereze integral sumele plătite către operatorii de turism, însă nu pot beneficia de despăgubiri suplimentare.

Conform art. 13, alin. (3) din Ordonanța nr. 2/2018 privind comercializarea pachetelor de servicii de călătorie, „Prin excepție de la alin. (1), călătorul are dreptul să înceteze contractul privind pachetul de servicii de călătorie înainte de începerea executării pachetului, fără a plăti vreo penalitate de încetare, în cazul unor circumstanțe inevitabile și extraordinare, care se produc la locul de destinație sau în vecinătatea imediată a acestuia și care afectează în mod semnificativ executarea pachetului sau care afectează semnificativ transportul pasagerilor la destinație”.

ANPC arată că, prin circumstanțe inevitabile și extraordinare înțelegem, conform art. 3, alin. (3) din Ordonanța nr. 2/2018 „o situație care nu poate fi controlată de partea care invocă o astfel de situație și ale cărei consecințe nu ar fi putut fi prevăzute și evitate chiar dacă s-ar fi luat toate măsurile rezonabile”.