EXCLUSIV EVZ. O lună cu bricul Mircea la Regata Mării Negre. Imagini unicat de la înfruntarea celor mai mari veliere din lume

EXCLUSIV EVZ. O lună cu bricul Mircea la Regata Mării Negre. Imagini unicat de la înfruntarea celor mai mari veliere din lume

Regata Mării Negre, desfășurată între 28 aprilie și 24 mai, pe o distanță de peste 1.100 de mile marine, s-a încheiat.

Atât escalele din porturile Varna - din Bulgaria, Novorossiysk și Soci - din Rusia, cât mai ales marșul în care s-a navigat exclusiv cu vele au fost o experiență de neuitat. Prilej pentru niște fotografii irepetabile.

Evenimentul epocal pentru Marea Neagră, SCF Black Sea TallShips Regatta 2014, a adus la startul concursului nautic 19 veliere, dintre care opt de clasă A, cele mai mari din lume. Bricul Mircea, pe care a fost îmbarcat corespondentul Evenimentului zilei, a fost reprezentantul României, alături de surata lui mai mică, goeleta Adornate. Dacă Mircea a ieșit pe locul III în prima etapă a concursului, dintre Varna și Novorossiysk, și pe cinci în cea de-a doua, dintre Soci și Constanța, Adornate a câștigat prima cursă și a luat bronzul în cea de-a doua.

Celor două corăbii româ­nești li s-au opus patru dintre cele mai mari veliere din lume: Mir, Nadezhda, Kruzenshtern și Sedov, toate cu pavilion rusesc. Nava Școală Mircea, lebăda Mării Negre, le-a făcut față onorabil, cu atât mai mult cu cât luna trecută, pe 17 mai, a împlinit, la Soci, 75 de ani de când a intrat în serviciul Marinei Militare Române.

Ne puteți urmări și pe Google News

Bricul Mircea, o școală de caractere

Traiul la bordul unui vapor este doar pentru cei cu un psihic și fizic puternic. Cu atât mai mult dacă ambarcațiunea este un velier și, pe deasupra, și navă militară. Mâncarea este aceeași, de la comandant la ultimul matelot. Atât doar că ofițerii și maiștrii dorm în cușete, iar marinarii și cadeții se odihnesc în „confortabile”hamace, din care te scoli ca un semn de întrebare. Condiția fizică este obligatorie și nervii tari, deasemenea. Trasul de parâme, oricând, pe orice vreme, la zeci de metri deasupra mării, pe catarge care se clatină cu o amplitudine care-ți duce stomacul în gât, alături de camarazii tăi, te călesc și-ți formează caracterul. Unul tare.

O fotografie document făcută cu ocazia aniversării de 75 de ani a bricului Mircea. Pe punte se află aliniat echipajul permanent al corăbiei, iar pe cheu sunt cadeții Academiei

Doi marinari. Cdr. Gabriel Moise, comandantul N.S. Mircea, și Contraamiralul Vergil Chițac, rectorul Academiei Navale „Mircea cel Bătrân” și cei ai Școlii de Maiștri de Marină „Contraamiral Ioan Murgescu”

Tinerii cadeți au primit un botez marinăresc ca la carte, cu săpunadă de spălat puntea pe post de spumă de ras, și apă de mare, în loc de vinul de împărtășanie. O amintire pe cinste!

Cabestanul este electric, dar, dacă se strică, echipajul împinge la „manele” ca să poată trage parâmele

Evenimentul zilei a fost unicul cotidian care a avut îmbarcat un reporter la bordul lui Mircea, pe toată durata voiajului

 „Brațarea” - întoarcerea vergilor de pe catarge - presupune un efort fizic considerabil din partea cadeților

Viitorii ofițeri și maiștri de Marină dorm, la bordul lui Mircea, în hamace suprapuse. În aceeași încăpere se odihnesc, învață și mănâncă

Impecabila Nadezhda a venit în Marea Neagră tocmai de la Vladivostock. Echipajul salută tradițional în „La front pe vergi”

 

Frumosul Kruzenshtern a fost poreclit, cu umor, „Motorshtern”! A fost bănuit că a pornit motoarele...

Goeletele Adornate - românească și Attyla - cu pavilion olandez, au făcut spectacol în porturi

Peste șapte ani, Sedov, cel mai bătrân și mai mare velier din lume, va împlini 100 de ani!

Ca într-o bătălie navală, nu-i așa? În prim-plan, Mircea, apoi Nadezhda și - în plan îndepărtat - Kruzenshtern