Evenimentul Zilei > Actualitate > Excavator, pericol la siguranţa naţională
Excavator, pericol la siguranţa naţională

Excavator, pericol la siguranţa naţională

Un patron din Balta Ialomiţei a fisurat cu utilajul digul de protecţie al Autostrăzii Soarelui.

Situaţie incredibilă la doi paşi de podul de la Cernavodă: digul de pe Braţul Borcea, care apără Autostrada Soarelui de inundaţii, s-a fisurat din cauza unui excavator. De mai bine de un an, utilajul a fost pus acolo de Ştefan Poienaru, patronul SC Vitifam SRL şi SC Agrofam SRL, pentru a nu permite trecerea maşinilor pe dig. În acest fel, toată lumea trebuie să plătească între 10 şi 50 de lei taxă de trecere pe drumul de acces aflat pe lângă dig.

Administraţia Naţională de Îmbunătăţiri Funciare (ANIF), care administrază digul, l-a amendat pe patron cu 60 milioane de lei vechi. Situaţia s-a agravat la ultimele inundaţii, după ce solul de sub digul de apărare împotriva apelor Dunării a început să cedeze sub greutatea excavatorului.

În iulie anul acesta, apa s-a infiltrat şi a inundat din terenul agricol aflat în apropiere de autostradă. Inundaţia nu l-a impresionat pe patronul inconştient, care urmăreşte doar să-i taxeze la bariera proprie pe cei care trec pe terenul său.

Ştefan Poienaru a fost director al IAS Stelnica. În anul 2004, Agenţia Domeniului Statului (ADS) a atribuit terenurile agricole ale fostului IAS societăţii A&S International 2000.

"În anul 2000, Poienaru a câştigat în instanţă dreptul de folosinţă a activelor fostului IAS, dar nu şi a terenurilor de lângă dig, care ne-au fost concesionate pentru 49 de ani, în urma unei licitaţii", ne-a explicat reprezentantul A&S International 2000, unul dintre concesionarii afectaţi de apele Dunării.

"Să vadă cine e stăpânul"

Legat de situaţia de la Stelnica, Poienaru ne-a declarat: "Excavatorul s-a defectat şi l-am lăsat acolo pentru că nu am găsit piese pentru el şi nu am avut cum să-l transport în altă parte".

Deşi ANIF a dat aprobarea să se circule, din cauza utilajului, nimeni nu poate să urce pe dig, decât dacă trece pe "activul" său: circa 200 de metri de ciment.

"Chiar dacă ANIF ne-a amendat, l-am lăsat acolo pentru că la Stelnica ADS a comis un abuz, şi cine trece trebuie să plătească o taxă, să vadă că noi suntem stăpâni pe acele terenuri", susţine Poienaru.

El a aplicat aceeaşi metodă şi pe partea dreaptă a Autostrăzii Soarelui unde, ca să poată intra pe suprafeţele din zonă, şoferii trebuiau să achite o taxă, culmea pentru a circula pe digul ANIF-ului, adică proprietatea statului român.

Reprezentanţii ANIF ne-au precizat că nu au mai întâlnit o astfel de situaţie. "Au mai fost cazuri în care digul a fost blocat, dar până la urmă s-a rezolvat. Acum, însă, nu ştim ce să-i mai facem, omul nu vrea să înţeleagă", a precizat Nina Buzea, şefă serviciu la sucusala Argeş-Ialomiţa-Siret a ANIF.

Publicat in categoriile: Actualitate
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News
Accesează: