Vezi în materialul video ce cred românii despre decizia guvernanților de a ieftini carburanții cu 32 de bani de la 1 ianuarie 2020.

Taxarea referitoare la carburanți a fost modificată de două ori în tot atâtea zile, cu doar 24 de ore înainte de intrarea în vigoare, pe 1 ianuarie. Astfel, pe data de 30 decembrie, președintele Klaus Iohannis a promulgat legea votată de Parlament prin care accizele erau reduse.

Nivelul accizelor, stabilit prin  această lege, a scăzut de la 2.038 lei/1.000 de litri pentru benzină la 1.656 lei, și de la 1.895 de lei/1.000 litri pentru motorină la 1.518. Legea a fost adoptată de parlamentari și ulterior promulgată deși au existat voci în spațiul media care au atras atenția asupra faptului că nivelul nou al accizei este sub nivelul minim obligatoriu impus de Uniunea Europeană.

Paradoxul ieftinirii carburanților era, înainte de 1 ianuarie, unul evident pentru toată lumea. Pentru a putea scădea prețurile la benzină și motorină, Guvernul trebuia mai întâi să le scumpească, fapt care de altfel s-a și întâmplat.

Cu doar câteva ore înainte ca noua taxă să intre în vigoare, în după amiaza zilei de 31 decembrie, Ministerul Finanțelor a publicat pe pagina de internet noile niveluri ale accizelor aplicabile de la 1 ianuarie 2020, ajustate, conform Codului Fiscal, cu rata inflației din ultimul an.

Dacă rămâneau în vigoare accizele din textul de lege votat de parlamentari și promulgat, carburanții ar fi urmat să se ieftinească cu circa 45 de bani pe litru, în cazul în care vânzătorii de carburanți ar fi transferat reducerea de taxare integral în prețul de la pompă. În final s-a ajuns la o reducere a prețului la carburanți cu 32 de bani.

Te-ar putea interesa și: