Europa și-a julit coatele în tentativa de a frâna „mastodontul” Google. Va reuși America imposibilul?

Europa și-a julit coatele în tentativa de a frâna „mastodontul” Google. Va reuși America imposibilul?

Ruperea firmei, o soluție?

Mulți specialiști americani în drept din cadrul procesului sunt de părere că Google ar trebui spart în mai multe firme, și remarcă faptul că procesele din Europa arată cât de greu este să monitorizezi o soluție care vizează numai schimbarea comportamentului de monopol. Alternativele la o rupere totală a gigantului (cu o separare a proprietarului) ar fi așa-numitul ’zid chinezesc’ în interiorul Google sau crearea a două companii separate care să rămână în mâinile acelorași proprietari.

„Nu văd un alt remediu decât unul structural”, spune Stephen Kinsella, un avocat care reprezintă compania Foudem în procesul motoarelor de căutare din Europa. Acesta recomandă însă ca soluția să fie dublată de un comportament de echitate al diviziilor de publicitate și de căutare ale Google comparativ cu termenii în care se comportă cu companiile externe.

La nivelul Departamentului de Justiție al SUA există chiar voci care cer vânzarea de către Google a unor părți din divizia sa de publicitate către browserul Chrome, sau vânzarea YouTube, al cărei spațiu publicitar se cumpără numai prin produse Google.

Ne puteți urmări și pe Google News